شاید در گذشته چند باری در اینترنت چرخی زدید و کلمه گلپایگان را در سایت گوگل جستجو کرده اید و کم  و بیش اطلاعاتی بدست آورده اید.

این کار را یکبار دیگرانجام دهید تا با بیشتر از صدوبیست هزار مطلب مواجه شوید.

اول از همه به سایت ویکی پدیا برمیخورید که این روزها اطلاعات کامل و بی نظیری که فراتر از خواسته شماست  را از گذشته و حال شهر گذاشته که برای خوندن اون باید چندساعتی را وقت بگذارید  . سایت پرطرفدار ویکی پدیا دایره المعارف بزرگی شامل مقالات جمع آوری شده از هر چیزی  که فکرش را بکنید است، که اینروزها به مدد یک یا چند تن  از همشهریهای عزیزمون تمام اطلاعات قدیم و جدید شهر را گرد آوری شده و منبع خوبی برای کساییه که میخواند در مورد این شهر چیزی بدونند یا بنویسند.

اما بعد از اون به سایت زیبای آخاله میرسید که این سایت هم این روزها دوباره به روزهای فعالیت خودش برگشته ( در اینجا لازمه از مدیر محترمش تشکر کنم) و دل هر آخاله دور از وطن را به سمت خودش جذب میکنه. هر چند توقع ماها بیشتر از این مقداره ولی در این سایت بیشتراز همه، بانک عکسهای متنوع از شهرمونه که از جای جای و مناسبتهای مختلف گرفته شده. مقالات و اشعار متعددی از فرهیختگان شهر مون وجود داره که اون را به یک مجله الکترونیکی تبدیل کرده و دست آخر لینکی هم از همشهریهامون که در زمینه وبلاگ نویسی فعالیت میکنند وجود داره.هرچند در گذشته این سایت اقدام به جمع آوری همشهریها کرد تا در فرصتی مناسب این پایگاه داده ها را برای کسانی که بخواند یکی از دوستان قدیمیشون را پیدا کنند ولی تا کنون این قسمت فعال نشده و آخاله ها به سایتهایی مثل فیس بوک ( در صورت عدم فیلترینگ) روی می آورند.

 این آرزوی ماست که به واسطه‏ی این سایت بتونیم به  اخبار داغی از شهر حداقل به فاصله یک هفته دست پیدا کنیم. اخباری از قبیل رخدادها و حوادث، انتخابات و انتصابات ، گزارشات خبری و ... .

 

اما دیگر سایتها هم مثل تمام وبلاگهایی که دست اندرکاران اون یا گلپایگانی هستند و یا در مورد سفرهاشون به این شهر زیبا نوشتند و همچنین سایر سایتهایی مثل شهرداری ، فرمانداری ، جهاد، دانشگاه و غیره است.

از جمله اطلاعات دیگری که از اینترنت میتوان گرفت نقشه گلپایگان است که اینروزها گوگل تونسته بیشتر خیابانهای شهرمان را بروز کنه که راهنمای بسیار خوبی برای  هر گردشگر است.