گیاهان دارویی
پزشکی

هرچند روند پيري اجتناب‌ناپذير است اما هرگز نمي‌توان گفت كه راهي براي به تعويق انداختن و يا كاهش پيامدهاي پيري بر روي بدن و ظاهر وجود ندارد.

در اين مقاله ۵ راهكار ساده توصيه شده كه به شما امكان مي‌دهد روند پيري را به تاخير بيندازيد، جوانتر به نظر برسيد و جواني را بيشتر احساس كنيد.

از پوستتان مراقبت کنید

در اين مقاله كه در سايت اينترنتي هربال رمديز منتشر شده آمده است: اولين راهكار مهم و تاثيرگذار مراقبت از پوست است. وقتي سن افزايش مي‌يابد،‌ اولين نشانه بارز آن تظاهر چين و چروكهاي روي پوست است.

با بالا رفتن سن و استفاده از رژيم‌هاي زيبايي ناصحيح، پوست خشك‌تر و سفت‌تر شده و در نتيجه چروكيده مي‌شود. يكي از نشانه‌هاي قابل توجه پيري خطوط قابل مشاهده در اطراف چشم است. اين خطوط مي‌توانند يكي از مهمترين پيامدهاي آسيب ناشي از تشعشعات خورشيدي باشند. بنابراين با ۳ اقدام معمول مي‌توان تا حد زيادي از تعداد چروك‌هاي دور چشم كم كرد كه اين سه اقدام شامل شست‌وشو و تميز كردن، مرطوب نگه داشتن پوست و در آخر هم استفاده از مقادير مناسب كرم‌هاي ضدآفتاب است. استفاده از روغن زيتون هم مي‌تواند تاثير شگفت‌انگيزي در برطرف كردن چين و چروك‌ها داشته باشد.

وزن خود را كنترل و ورزش كنيد

توصيه دوم براي جوان ماندن اين است كه وزن خود را كنترل و ورزش كنيد. كارشناسان بهداشت عمومي مي‌گويند براي مقابله با افزايش وزن ناشي از بالا رفتن سن بايد هر فردي حداقل ۳۰ دقيقه در روز فعاليت‌هاي متعادل ورزشي و تحرك بدني را انجام دهد. اين تمرينات مي‌تواند در هر زمينه ورزشي مثل يوگا، ايروبيك، شنا و يا دوچرخه‌سواري باشد.

دكتر لينا موگره كارشناس ورزشي دراين‌باره مي‌گويد: وقتي شما سن ۳۰ سالگي را رد مي‌كنيد، انجام يك تركيب مناسب از تمرينات ورزشي مختلف حائز اهميت است. اگر احساس مي‌كنيد كه شكمتان در حال بزرگ شدن و عضلات سينه‌هايتان در حال شل شدن است احتمالا به اين خاطر است كه وزنه بلند نمي‌كنيد. كليد بهره‌مند شدن از مزاياي ورزش، انجام مداوم و منظم تمرينات است، بنابراين ورزشي را انتخاب كنيد كه از آن لذت مي‌بريد. همچنين فراموش نكنيد كه تمرينات و نرمش‌هاي چهره نيز براي محكم و سالم نگه داشتن عضلات صورت مفيد و ضروري است.

گیاهخواری کنید

توصيه سوم دنبال كردن يك رژيم غذايي بر اساس سبزيجات و گياه خواري است. بدين معني كه در رژيم غذايي شما حتما بايد تركيبي از سبزيجات سبزرنگ، ميوه‌ها، دانه‌ها و غلات سبوس‌دار وجود داشته باشد. بايد غذاها و سبزي‌هايي را انتخاب كنيد كه به اصطلاح نمايشي از رنگ‌هاي رنگين‌ كمان باشند، يعني تركيبي از اسفناج، ذرت، گوجه ‌فرنگي، فلفل دلمه‌اي، توت‌فرنگي، تمشك آبي و انگورها كه از تمام رنگ‌هاي ميوه‌ها و سبزي‌ها گزينش شده باشند.

هميشه به خاطر داشته باشيد كه بشقاب غذاي شما بايد ۷۵ درصد حاوي مواد غذايي گياهي و باقي‌مانده آن شامل منابع غذايي كم ‌چرب پروتئيني مثل تخم‌مرغ، ماهي و يا گوشت باشد. اين رژيم غذايي به شما امكان مي‌دهد كه با شياطين دوران پيري مثل پوكي استخوان، ديابت و بيماري‌هاي قلبي مبارزه كنيد.

کلسیم را فراموش نکنید

توصيه چهارم اين است كه روي مصرف كلسيم به مقدار مناسب تاكيد داشته باشيد.

به گفته متخصصان بهداشت و سلامت، مصرف كلسيم و همچنين ويتامين‌D به پيشگيري از پوكي استخوان كه عامل اصلي شكستگي‌هاي استخواني در زنان است،‌ كمك مي‌كند. به ويژه اگر شما سن ۵۰ سالگي را رد كرده‌ايد مصرف دوز روزانه ۱۲۰۰ ميلي‌گرم كلسيم ضروري است.

منابع غني از كلسيم شامل فرآورده‌هاي لبني كم‌ چرب، شيرسوياي غني شده با كلسيم، آب پرتقال و ماهي‌هايي مثل ماهي آزاد و ساردين هستند. اگر نياز به مصرف مكمل‌هاي كلسيم داريد حتما در مورد مقدار و نحوه مصرف آن با پزشك مشورت كنيد.

به قدر کافی بخوابید

آخرين توصيه كه البته بسيار حائز اهميت است داشتن خواب كافي است. پزشكان توصيه مي‌كنند كه خواب براي عملكرد مناسب و سالم بدن ما يك فاكتور حياتي است. در حالي كه برخي از ما ممكن است در طول شب به سختي ۵ تا ۶ ساعت بخوابيم و برخي ديگر ۹ تا ۱۰ ساعت خواب شبانه داشته باشد، اما متخصصان تاكيد دارند كه متوسط خوابي كه هر فردي براي سالم ماندن نياز دارد ۷ تا ۸ ساعت است
.




نوشته شده در تاريخ سه شنبه بیست و ششم دی ۱۳۹۱ توسط آخاله از منابع دیگر


 

شارژ ایرانسل

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا

دانلود

دانلود