۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۷۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۲
کد ۲۷۲۱۸۸
انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۲
با کاندیداها تا انتخابات

متفاوت ترین ثبت نام: محسن رضایی با هوادارانش آمد

وی پیش از ورود به ساختمان وزارت کشور دقایقی را در جمع هواداران که شعار «یا اباالفضل» سر می دادند سخن گفت و سپس برای ثبت نام به همراه همسر ، برادر و افرادی مانند محسن روح الامینی وارد وزارت کشور شد.
محسن رضایی ، متفاوت ترین ثبت نام را در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری انجام داد تا حضورش در وزارت کشور ، تبدیل به نمایش قدرت او در انتخابات پیش رو باشد.

به گزارش عصرایران ، رضایی امروز بعد از نماز جمعه ، از دانشگاه تهران ، با پای پیاده به سمت خیابان فاطمی و وزارت کشور حرکت کرد و به دنبال او ، حامیانش با سردادن شعارهایی ، کاندیدای خود را تا ستاد انتخابات کشور مشایعت کردند.

 تعداد حامیان رضایی به حدی بود که ماموران حفاظت وزارت کشور درهای وزارتخانه را بستند و تدابیر ویژه امنیتی در ستاد انتخابات کشور اتخاذ شد.

ثبت نام محسن رضایی در انتخابات

ثبت نام محسن رضایی در انتخابات








وی پیش از ورود به ساختمان وزارت کشور دقایقی را در جمع هواداران که شعار «یا اباالفضل» سر می دادند سخن گفت و سپس برای ثبت نام به همراه همسر ، برادر و افرادی مانند محسن روح الامینی وارد وزارت کشور شد.

رضایی همچنین همزمان با ثبت نام ، بیانیه ای را در جمع خبرنگاران قرائت کرد.

متن کامل بیانیه انتخاباتی رضایی به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد

 ملت عزیز و شریف ایران

اینک که ایران عزیز در نتیجه یک رویارویی نابرابر در مقابل شدیدترین تحریمهای اقتصادی غرب و برخی سوء تدبیرها و ناکارآمدیهای مدیریتی در داخل، دست و پنجه نرم می کند، برای عبور از این شرایط، نیازمند خلق حماسه ها یی بزرگ هستیم که از دل یک آسیب شناسی صادقانه، درک درست و واقع بینانه از شرایط کنونی کشور و حرکت جمعی برآمده از خیزشی همدلانه برای پیشرفت آینده ایران بزرگ اسلامی و ملت سرافراز مان بیرون آید. در جمهوری اسلامی، اقدمات عظیم و البته اشتباهات بزرگی  صورت گرفته است. دست یابی به استقلال و آزادی، کسب قابلیت بازدارندگی و بسط نفوذ ایران در منطقه، بخشی از موفقیت ها و کم توجهی به جان و مال و آبروی مردم، توجه بیش از حد به سیاست و امنیت و رضاییآماده نساختن نسلهای جوان برای مدیریت کشور و اداره جامعه از جمله اموری است که مورد غفلت واقع شده است. زمان آن فرا رسیده است که  اشتباهات را سریعا جبران و موفقیتها را به حوزه های نوین گسترش و تداوم بخشیم.

درک درست شرایط امروز ایران خصوصاً از سوی دولت مردان، نخبگان، تصمیم سازان و تصمیم گیران، امری اجتناب نا پذیر و عدم شناخت دقیق وضعیت کنونی، موجب تحمیل هزینه های جبران ناپذیر دیگر و هدر دادن فرصت های بزرگ فرا روی ملت عزیز ایران است. وضعیت و شرایط ایران امروز دست خوش تغییرات بزرگی شده است. منطقه ای که ما درآن زندگی می کنیم از ابعاد مختلف متحول شده است. رویارویی ما با غرب پس از سال ها فراز و نشیب به شرایطی تعیین کننده رسیده است.

مطالبات و علائق جامعه و جوانان ما تغییر کرده است. این تغییرات فرصتهای عظیم  و در عین حال تهدیداتی بزرگ پیش روی ما قرار داده است. امروز نه روز ساده اندیشی و نه روز ماجراجویی و شعاردادن و دشمن را دست کم گرفتن،  بلکه  روز خردورزی، تدبیر و عقلانیت در اداره امور است. در شرایط کنونی سپردن مدیریت اجرایی کشور به دست نامحرمان طلبکار و نااهلان پر مدعا ، کشور را به سوی پرتگاه کشانده و فشارهای شدیدتری را بر مردم صبور ایران تحمیل خواهد کرد. اکتفا کردن به دستاوردهای حداقلی و نادیده گرفتن ظرفیت بزرگ ملت ایران و جوانان دیگر جوابگوی آینده ی ما نیست . اینجانب به عنوان فرزند انقلاب  ازنخبگان، علما، اندیشمندان، و بزرگان ایران اسلامی می خواهم که به داد ملت ایران و نظام اسلامی برسید و اجازه ندهید افکار کوچک و مقاصد بچه گانه وکینه توزیهای جناحی بی حاصل، بیش از این به جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران آسیب وارد کند.

  ملت عزیز ایران؛ در شرایط حاضر همان گونه که یاس و نا امیدی بیانگر انحرافی بزرگ است، توجیه وضع موجود نیز بزرگترین آسیب و مانع بروز توانمندیهای ملی ما ست. تدبیر، اقتدار، شجاعت، صداقت و توان اجرایی و عملیاتی بالا در اداره امور کشور، نیاز ضروری امروز ایران بزرگ است. دست یافتن به چنین قابلیتی، مستلزم تحول درشیوه اداره حکومت و جامعه بوده که آنهم  بدون نوسازی درجمهوری اسلامی و در نتیجه یک جنبش اجتماعی توحیدی در مردم، امکان پذیر نیست. اگر چنین خیزش و جنبش مهمی را با هم شکل دهیم، شاهد  ظرفیت سازی انسانی، مدیریتی و اداری جدیدی در جامعه و اداره کشور خواهیم بود.

ما معتقدیم با بازگرداندن مردم به صحنه مدیریت و اداره امور کشور، سالهای آینده سال های پیروزی ملت ایران است و هیچ چیزی جای آنرا نمی گیرد. سال های پیروزی صداقت و عشق بر قدرت طلبی، عوامفریبی و ثروت اندوزی است . سال های کارآمدی مجدد نظام اسلامی در زندگی، اقتصاد و اخلاق است.


  از نظر اینجانب برخی از سازوکارهای تحقق قابلیتها و ظرفیتهای جدید در جامعه و حکومت بدین قرار است:
1. جمهوری اسلامی در بعد سیاسی از جمله سیاست، امنیت و دفاع قدرت اول منطقه و جزء ده قدرت برتر جهان است. ولی همواره از دو مساله مهم رنج می برد که آسیب آن متوجه مردم و نظام است؛ اولاً؛  از بعد زندگی، اقتصاد و اخلاق پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته ایم. این معضل سبب عدم توازن و موجب نارضایتی درجامعه شده است. ثانیاً؛ نظام مدیریتی و اجرایی جمهوری اسلامی پا به پای افزایش قدرت خود از عقلانیت، مدیریت مطلوب و خرد جمعی برخوردار نبوده است. فرصتها و تهدیدات جدیدی فراروی آن هویدا شده است که تدبیر و برنامه ریزی متناسب با این فرصت ها و تهدیدها صورت نپذیرفته است. بنابراین نیارمند تحول در دو حوزه مهم زیر می باشیم:

 الف- دولت آینده به لحاظ تجربه ، توانمندی، اقتدار و کارآمدی، ظرفیت اداره ایران بزرگ را داشته باشد. درایت، عقلانیت جمعی، داشتن برنامه راهبردی و برخورداری از قدرت پیش بینی حوادث مهم و حیاتی، از ویژگیهای مدیریت آینده و نوین کشور است. برای تحقق این اصل مهم، ما با کمک شما مردم، یک دولت فراگیر را تشکیل خواهیم داد که درآن، یکپارچگی همراه با حفظ علایق و سلایق مختلف رعایت خواهد شد. ساختار اداری کشور را متناسب با مسئولیتها و استفاده ازهمه توانایی های شما مردم عزیزدر نقاط مختلف کشور، اصلاح خواهیم کرد. هرکسی را در جای خود و متناسب با توان، تخصص و تجربه اش بکارمی گیریم. به رشوه خواری، فساد اداری، پارتی بازی و تبعیض پایان می بخشیم. به منازعات بی حاصل سیاسی خاتمه داده و هماهنگی لازم را در مدیریت کشور بوجود می آوریم. خوبیها و نقاط قوت دولتهای قبلی را ادامه و اقدامات اشتباه آنها را بدون از دست دادن فرصت کنار می گذاریم. بسیاری از تجارب و نیروهای کارآمد آنها را سرمایه ملی می دانیم و از توان و مشورت آنها در راستای تحرک بخشیدن به پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

محسن رضایی


 ب- تولید ثروت و فرهنگ که پشتوانه واقعی سیاست و اقتدار کشور و زندگی مردم است، با حرکتی کند ولاک پشتی روبروست و به هیج وجه جوابگوی شرایط امروز و آینده ما نیست. ما نیازمند یک اقدام جهشی و انقلابی دراقتصاد کشور هستیم. به تعبیر دیگر اگر جمهوری اسلامی نتواند در مسابقه تولید ثروت و فرهنگ ازکشورهای دیگر خصوصا رقبای منطقه ای پیشی بگیرد، در حوزه های دیگر نیزشکست خواهد خورد. اگر سهم مناسبی از بازارهای داخلی، بین المللی  و تجارت منطقه ای  را دراختیار نداشته باشد، قدرت سیاسی و نظامی خود را هم از دست می دهد.  به منظور دستیابی به جایگاه مطلوب، با کمک نسل جوان و تجربه نسلهای گذشته، به نوسازی اقتصاد ملی خواهیم پرداخت.
آنرا به تعمیرگاه عقلانیت، تخصص و تجربه جهانی برده و به دست توانمند علم و اندیشه می سپاریم و نوسازی شده و کارآمد به ملت ایران تقدیم می نماییم.
2. امروز در نتیجه تشدید تحریمها و البته بیش از آن سوء مدیریت و ناکارآمدی در عرصه مدیریت اجرایی و اقتصادی، شاهد کاهش چشمگیر ارزش پول ملی هستیم. ارزش داراییهای مردم طی کمتر از یک سال به یک سوم تقلیل یافته است. ارزش یک هزار تومان مردم به سیصد تومان رسیده است. اینجانب با کمک تعدادی از متخصصین با تجربه در حوزه اقتصاد، با طراحی یک برنامه عملیاتی، در مدت زمان کوتاهی ضمن توقف سقوط ارزش پول ملی که آنرا در حد دفاع از مرزهای کشور مهم می دانیم، در آینده نزدیک پول ملی مردم ایران را به یکی از معتبرترین پولهای منطقه و حتی دنیا مبدل خواهیم ساخت.

3. جامعه ما نیازمند یک جنبش اجتماعیِ توحیدی است که فرهنگ و اقتصاد را با کمک آن ساخته و زندگی آرمانی و مطلوبی برای مردم پدید آوریم. چنین جامعه ای دور از دسترس نیست. این جنبش بر دو پایه ارزشهای الهی و مردم استوار است. ارزشهای الهی فطرت توحیدی مردم را بیدار و زندگی آنها را متحول می سازد. فساد، ظلم، تفرقه، نزاع و بی تفاوتی را ازجامعه دور می کند. تولید ثروت و فرهنگ بدون چنین نهضتی امکان پذیر نیست و بدون تولید ثروت و فرهنگ هم زندگی مناسبی برای مردم و اقتدارپایداری برای حکمرانی بوجود نمی آید. اما تولید ثروت و فرهنگ نیازمند استقرار نظم سیاسی پایدار و نظام اجتماعی کارآمد است . در کشور ما  اولی به مقدار زیادی استقرار یافته اما دومی درابتدای راه است.


 جنبش اجتماعیِ توحیدی می تواند آن نظم مورد نظر و مطلوب را مستقر نماید و به تحول اساسی در نهادهای اجتماعی مانند خانواده، مالکیت، فرهنگ کسب و کار، نهاد دولت، آزادی و حقوق شهروندی، منجر شده و سبک زندگی و الگوی پیشرفت را تغییر دهد. متاسفانه خلأ چنین تحولی در سالهای اخیر توسط سیاست پر شده است. بسیاری از امور غیر سیاسی به سیاست زدگی دچار شده اند.

حتی دین و اخلاق نیز سیاست زده شده است. از ورزش گرفته تا اقتصاد و فرهنگ و هنر و حتی علم، همگی دچار طاعون سیاست زدگی گشته است. درحقیقت خلأ دین در امور غیر سیاسی را سیاست پر کرده و بجای بعد سوم اسلام یعنی اسلام اجتماعی نشسته است. در سالهای آینده حداکثر تلاش خود را برای تحقق یک جامعه توحیدی که به کاستی های موجود پایان بخشد، به کار خواهیم بست. جامعه توحیدی جامعه امید، نشاط و سر زندگی است.


4. جنبش اجتماعیِ توحیدی ملت ایران، ضمن آنکه به یک انقلاب اقتصادی و تحول فرهنگی منجر می شود، به اصلاحات سیاسی نیز توجه ویژه دارد. اصلاحات سیاسی با هدف پاکسازی حوزه ها و امور غیر سیاسی از سیاست زدگیها، تقویت نهاد آزادی و مردمسالاری، تقویت و تحکیم رفتار قانونی و قانون مداری و برخورد محکم و البته همگانی با قانون شکنی صورت می پذیرد.

آزادیخواهی یک گرایش، تلاش و خواسته مطلوب و مورد احترام است اما نهاد آزادی یک مجموعه ارزشها، هنجارها، قواعد و مقررات است که تازمانی که پیاده نشود، آزادی شعاری بیش نخواهد بود. اینجانب سازوکار تشکیل و تقویت چنین نهادی را در دولت آینده پیش بینی نموده ام
5. کشور ما نیازمند یک تجدید نظر اساسی در شیوه مدیریت کشور است. تمرکززدایی و واگذاری اختیارات کافی به استانها، شای.

سته سالاری واقعی و قراردادن افراد در سرجای خود، برقراری نظم، حسابرسی و نظارت دقیق بر امور، تلاش برای ریشه کن ساختن فساد و رشوه خواری که به معضل بزرگی در سیستم اداری تبدیل شده است و رواج فرهنگ عذرخواهی و جبران خسارات ناشی از سوء مدیریرت و ناکارآمدی، از مهم ترین برنامه های ما در دولت فراگیر آینده است.

در کنار چنین تحولی، نیازمند داشتن یک برنامه جامع و عملیاتی با تاکید براقتصاد می باشیم. اقتصاد تک محصولی و دولتی ایران نه تنها کشور را آسیب پذیر نموده بلکه در بهترین شرایط، زندگی مناسبی را برای مردم بوجود نمی آورد. ما اقتصاد ایران را چند محصولی و مردمی خواهیم کرد. اقتصاد خانواده، شهر و روستا را مبنای  تولید ملی قرار خواهیم داد. با کمک نسل جوان و تجربه نسلهای گذشته به نوسازی اقتصاد ملی خواهیم پرداخت.

اینجانب سالهاست با کمک متخصصین و افراد مجرّب در عرصه اقتصاد، بر روی چگونگی نجات اقتصاد ملی تمرکز نموده و با آمادگی کامل و به دور از سعی و خطاهای گذشته، در طول یک برنامه زمانبندی مشخص، اقتصاد ایران را متحول خواهم ساخت.

6.  ریشه کن کردن فقر و بیکاری و فساد، مهار تورم و گرانی ها، رسیدگی به اقشار آسیب پذیر،  توجه جدی به فرهنگیان و دانشگاهیان به عنوان رکن اصلی تحول و توسعه در کشور، کارگران ، کشاورزان و بازنشستگان، رونق دادن به محیط کسب وکار، تقویت کار آفرینی و حمایت جدی از تولید ملی  از مهم ترین برنامه های دولت آینده است. در برنامه های دولت آینده محیط کسب و کار متحول و کار آفرینی مورد توجه جدی است.
7. سیاست خارجی و از آن مهمتر دیپلماسی و روابط خارجی ما نیازمند یک آسیب شناسی سی ساله است که در آن، از افراط و تفریط جلوگیری و منافع ملی و ارزشهای انقلاب بطور کامل دیده شود.

ما در دولت آینده ضمن آنکه  بسوی ایران بزرگ اسلامی در حوزه تمدنی ایران فرهنگی حرکت می کنیم، در منطقه با تمامی کشورها روابط دوستانه را گسترش داده و اتحادیه مناسبی با شورای امنیت مشترک منطقه ای و با حفظ احترام  و منافع متقابل، تشکیل خواهیم داد. در عرصه روابط بین الملل نیز یک بازیگر موثر،  فعال و نقش آفرین خواهیم بود.

تعامل موثر و سازنده اساس کار ما درسیاست خارجی است. با چنین رویکردی به سوی حل و فصل منطقی و معقول مشکلات موجود در روابط خارجی حرکت نموده و به برخی بی احترامی ها و اهانتها به ایرانیان پایان می بخشیم. موضوع پرونده هسته ای را مهمترین دستور کار دستگاه دیپلماسی می دانیم.

با کمک و مشورت مجرب ترین و متخصص ترین دیپلماتها و کارشناسان کشور، با تدوین یک استراتژی دقیق و در قالب مذاکره موثر با گروه1+5 و با رعایت عزت، حکمت و مصلحت کشور، این پرونده را با اقتدار به نفع منافع ملت ایران مختومه خواهیم ساخت.

8.  امید به آینده روشن با آماده ساختن نسلهای سوم و چهارم انقلاب برای مدیریت کشور ممکن است. باید دردولتهای گذشته به این مهم توجه جدی می شد که نشده است. در دولت آقای هاشمی باید نسل دوم، در دولت آقای خاتمی باید نسل سوم و در دولت آقای احمدی نژاد باید نسل چهارم برای مدیریت و ساختن آینده کشور آماده می شدند که چنین اتفاقی نیفتاده است.

از این رو ده سال از تحقق چنین امر مهمی عقب بوده و در این راستا ده سال دیگر بیشتر فرصت نداریم. برنامه اینجانب در دولت فراگیر آینده، آماده سازی جوانان برای مدیریت کشور و ساختن آینده است که تحرک، نشاط و امیدواری جوانان در ترکیب با تجارب بزرگ نسلهای قبلی، کلید دست یابی به این توفیق مهم است. ما معتقدیم، جامعه امید جامعه ای است که در آن نسل جوان با روحیه، با نشاط و امیدوار به آینده بهتر زندگی می کند. با ملت و جوانان عزیز عهد می بندیم که چنین محیطی را از بعد شغل، سلامت، ورزش، تفریح، عبادت و معنویت برای جوانان ایران فراهم سازیم.

9.  نظام جمهوری اسلامی نظم سیاسی جدیدی را به جای نظم استبدادی و شخصی شاهنشاهی پدید آورد. همه باید بتوانند از این نظم و مواهب آن استفاده کنند. نظام، ارکان و ارزشهای آن ازجمله ولایت فقیه، بر خلاف تص ورعده ای تنگ نظر، درانحصار گروه و سلیقه خاصی نیست. رهبری در جامعه ایران اسلامی، به همه ملت ایران تعلق دارد. نباید به بهانه هایی از دسترسی سلایق و گروههایی از جامعه، به رهبری جلوگیری کرد.
همانگونه که عبور از خطوط قرمز نظام و قانون اساسی جایز نیست، انحصار میراث شهدا و امام در دست افراد وگروههای خاص نیز شایسته نیست.
ما در تحقق چنین رویکردی، بدون ملاحظات قومی، سیاسی و قشری، با محوریت قانون و رهبری، دولتی فراگیر تشکیل خواهیم داد که حس همبستگی، وفاق و همدلی را به سرتاسر جامعه منتقل نماید. به هیچ گروه سیاسی خاصی باج نخواهیم داد  اما زمینه برادری و همکاری تمامی افراد توانمند، با تجربه و وفادار به نظام را برای خدمت صادقانه در دولت فراهم خواهیم ساخت.

لازم به ذکر است کتاب جامع برنامه تحول در اقتصاد، سیاست و مدیریت کشور که حاصل بیش از دو دهه کنکاش و تلاش عالمانه و محققانه جمع کثیری از فرزندان فرهیخته، متخصص، متعهد و مجرب شما برای نخستین بار در تاریخ مدیریت کلان کشور است، تدوین و طراحی گردیده و به عنوان سند راهبردی اداره دولت فراگیر و جامعه امید و برنامه اصلی انتخاباتی اینجانب، تقدیم می گردد و در دسترس عموم ملت فهیم ایران عزیز می باشد.
 یا اباالفضل یا اباالفضل یا اباالفضل




 
ارسال به دوستان
وبگردی