گیاهان دارویی
پزشکی

بهترین واکنش به تحقیر شدن از سوی دیگران


سلامت نیوز : درست واکنش نشان دادن در مقابل فردی که شما را خوار کرده و ارزش هـایتـان را زیر سوال برده قدری دشوار و دردناک است. گاهی اوقات زخم هایی که اینگونه افراد به شما وارد می آورند، ممکن است تا ابد باقی بماند.ولی باید توجه داشته باشید که افرادی که شما را تحقیر می کنند و قصد آسیب رساندن به شما را دارند، در درجه اول باید خودشان را بیازارند تا بتوانند شما را آزرده کنند.

به گزارش
سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ باید بدانید که یک انسان کامروا، موفق و با اعتماد به نفس هیچ نیازی به تحقیر دیگران ندارد. برخی از افراد به طور کلی نظر منفی نسبت به دیگران دارند چون:

- به دلیل کمبودهایی دوست دارند خودشان را قدرتمند تر از سایرین جلوه بدهند.

- قبلاً کسی آنها را آزرده ساخته و چون توانایی مقابله با آن را نداشتند، با تحقیر دیگران سعی می کنند از موقعیت فعلی خود دفاع کنند. افرادی که به شدت شما را تحقیر می کنند با این کار فقط ناراحتی، عدم موفقیت و بی هدفی خود را در زندگی به نمایش می گذارند و این مشکل آنهاست نه شما. دانستن این مطلب به شما کمک می کند که راحت تر بتوانید در کنار آنها به زندگی عادی خود ادامه دهید و حرف هایشان را نشنیده بگیرید. اگر بدانید که مشکل از طرف مقابل است نه شما، می توانید منطقی با مسائل برخورد کنید و حرف ها و کنایه های آنها شما را آزرده نخواهد کرد. فقط سعی کنید در بحث هایی که آن‌ها راه می اندازند، شرکت نکرده و خودتان را کنار بکشید. قصد آن‌ها این است که کاری کنند تا شما احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید. این وظیفه شماست که به آنها اجازه انجام چنین کاری را ندهید. ولی اگر شما هم آن‌ها را تحقیر کنید در واقع خودتان را با آنان هم‌شأن ساخته اید و این دقیقاً همان چیزی است که آن ها انتظارش را می کشند. آنها می خواهند شما را عصبانی کنند تا برخورد شدیدی از خود نشان دهید، آنها می خواهند شما احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید و  قصدشان تنها آزار دادن و آسیب رساندن است. شما با جواب دادن به آنها در حقیقت وارد بازی ساختگی شان می شوید و در نهایت خودتان را آزار داده اید. ممکن است بعداً به خاطر حرف هایی که در عصبانیت از دهانتان خارج شده پشیمان شوید.

بهترین واکنش چیست؟

یکی از واکنش های مناسبی که در مقابل این افراد می توانید از خود بروز دهید این است که به آنها بگویید: "از پیشنهادت ممنونم" و بعد هم به ادامه کار خود بپردازید. با بیان این عبارت شما در حقیقت به بحث پایان می دهید. آنها منتظر هستند که شما از خود عکس العمل نشان دهید و زمانیکه این کار را انجام نمی دهید، دیگر چیزی برای گفتن نخواهند داشت. دیگران تا زمانی که شما به آنها اجازه ندهید، نمی توانند شما را بیازارند. در برخی مواقع بهتر است نگاهی به طرز برخورد خود با طرف مقابل داشته باشید و ببینید شما چه کاری انجام داده اید که او به خودش اجازه داده تا یک چنین حرفی به شما بگوید.اجازه دهید بداند که چه احساسی دارید : اگر به فکر تلافی کردن باشید، خودتان را بی ارزش می کنید. باید خیلی رو راست به او بگویید که نظرش شما را آزرده ساخته. البته باید این کار را در نهایت آرامش انجام دهید.


بیشتر: سلامت نیوز (تندرستی): روان:بهترین واکنش به تحقیر شدن از سوی دیگران::.



نوشته شده در تاريخ یکشنبه هفدهم آذر ۱۳۹۲ توسط آخاله از منابع دیگر


 

شارژ ایرانسل

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا

دانلود

دانلود