برنامه یاد بعضی نفرات
 
به همت سایت «موسیقی ما» و با حضور چهره‌ها و اهالی موسیقی؛
جشن تولد 80 سالگی استاد «گلپا» برگزار شد
موسیقی ما - بعد از ظهر پنجشنبه 10 بهمن ماه، به همت سایت موسیقی ما، جشن تولد 80 سالگی استاد بی‌نظیر و بی‌همتای آواز ایران «اکبر گلپایگانی» (گلپا) در منزل شخصی ایشان برگزار شد تا جمعی از دوستداران ایشان گرد هم آیند و تولد این بزرگ مرد موسیقی کشور را جشن بگیرند.

این مراسم در محیطی صمیمی برگزار شد و استاد که از دیدن جمع بسیار شاد شده بود از مراسمی هم گفت که شب قبل از آن استاد انوشیروان روحانی برایش در منزل خودش گرفته بود و در آن جمع زیادی از بزرگان موسیقی حاضر بودند. قبل از شروع مراسم در حین اجرای آن علاقمندان استاد از سراسر کشور و خارج از کشور به استاد برای تبریک تولدشان تبریک می‌گفتند و استاد با خوشرویی و حوصله و مهربانی پاسخگوی آنان بود و تعدادی از ورزشکاران قدیمی از جمله حسین ملاقاسمی، قهرمان بزرگ کشتی هم برای عرض تبریک به منزل استاد آمدند و قبل از آغاز مراسم هم رفتند.

در ابتدای این مراسم استاد گلپا که در دو طرفش سید عبدالحسین مختاباد و سیدعباس سجادی نشسته بودند و در حضور علاقمندانی که مشتاقانه به سخنانش گوش می‌دادند، ضمن خوشامدگویی به مهمانان حاضر در جمع، از حضور چهره‌های جوان در این برنامه استقبال کرد و این اتفاق را باعث خوشحالی خود دانست: «تشکر می‌کنم از بانیان این برنامه و خوشحالم از اینکه امروزه روز می بینیم که آثار اساتید موسیقی نسل های قبل، مورد توجه نسل جدید هم قرار گرفته است. خدا را شاکرم که همیشه و در همه این سال ها فقط و فقط در صدد فعالیت در صحنه هنر برای مردم بوده ام و از سیاست زدگی فاصله گرفته ام. به هر حال دغدغه مردم را داشتن، باعث می شود که شبانه روز با فکر آنها زندگی کرد وهمین بزرگترین افتخار من در همه سالهای فعالیت ام بوده است.» در ادامه «عبدالحسین مختاباد» با نوازندگی ویولن یکی از علاقمندان استاد و با کسب اجازه از استاد گلپایگانی، شروع به خواندن یکی از آثار ایشان کرد: «من تو را آسان نیاوردم به دست» و در اواسط اجرا اشک از چشمانشان جاری شد و این صحنه با تشویق همه حاضران جمع و خانواده استاد گلپایگانی رو به رو شد.

در ادامه «عباس سجادی» دقایقی در مورد پیشینه و آثار و شخصیت اجتماعی استاد «گلپا» سخن گفت و به تجلیل خانواده ارجمند گلپایگانی مخصوصا پدر ارجمندشان مرشد گلپایگانی پرداختند و از ایشان خواستند که چند بیتی برای حاضران به صورت زنده اجرا کنند که استاد «گلپا» که بغض کرده بود، عدم آمادگی خود برای اجرای زنده در شرایط حاضر را مطرح کردند و حاضرین در جمع را به شنیدن آخرین اثر ضبط شده خود دعوت کردند. اثری که پخش شد کاری بود ساخته استاد فضل‌اله توکل و تنطیم پیام گرایلی با مطلع «آنجا که روزی خانه ی عشق و صفا بود/سقفی که بامش سایه ی لطف خدا بود/دیگر به جا نیست/ دیگر به جا نیست» که میزان تسلط و زیبایی صدای استاد در هشتاد سالگی تحسین همگان را برانگیخت. استاد عنوان کرد این کار را تحت تاثیر زلزله آدربایجان و برای همدردی با مردم آن منطقه خوانده است. جمع حاضران و مهمانان جشن تولد 80 سالگی «اکبر گلپایگانی» دقایقی را غرق در شنیدن جدیدترین اثر ضبط شده ایشان گذراندند و در ادامه یکی از نوازنده های ویلن ، به اجرای برنامه و بداهه نوازی پرداخت و سپس یکی از شاگردان استاد «گلپا» به نام «فرهاد رحیمی» قطعه را با همراهی نوازنده ویلن اجرا کردند.

یکی از دوستداران استاد که از اصفهان خود را به محل برگزاری برنامه رسانده بود، متنی را در تمجید از همه سالهای فعالیت های هنری استاد گلپایگانی خواند و پس از خواندن این متن استاد گلپا که از متن و ابراز احساسات دوستدارانش به وجد آمده بود، از آنها تشکر کرد و در حین ایراد برخی تشکرات از حاضرین در جمع به یک باره اشک در چشمانشان حلقه زد تا فضایی حسی در محل برگزاری برنامه حاکم شود و حاضرین به تشویق ایشان بپزدارند و استاد اکبر گلپایگانی شمع تولد هشتاد سالگی‌شان را فوت کردند. برنامه هنوز به پایان نرسیده بود که استاد میلاد کیایی هم به جمع پیوستند. ایشان ضمن تبریک تولد 80 سالگی استاد گلپا دقایقی درباره ایشان سخن گفتند و درباره چگونگی آشنایی شان با استاد گلپا صحبت کردند. کیایی از دورانی گفتند که استاد گلپا در اوج محبوبیت و شهرت بود و او موزیسینی جوان و قرار شده بود با هم همکاری کنند: «قرار بود من ساز بزنم و ایشان آواز بخوانم. پرسیدم از کجا ساز بزنم. معمولا هر خواننده‌ای جای صدایی دارد و به نوازنده می‌گوید از کجا شروع کند تا توانایی خواندن آن را داشته باشد. وقتی از استاد پرسیدم گفت: «این چه سوالی‌ست؟ از هرجا دوست داری بزن.» من جوان بودم و به طبیعت جوانی خواستم شیطنتی بکنم بنابر این مخالف سه گاه را چپ کوک شروع به نوازندگی کردم و با نهایت تعجب دیدم که استاد با تسطل و زیبایی هرچه تمام‌تر خواند.» استاد میلادکیایی همچنین از مناسب‌خوانی استاد هم گفتند.

نکته بعدی که در سخنان استاد بود این بود که استاد اکبر گلپایگانی اولین کسی بود آواز را آهنگین خواند و به میان اجتماع آورد و همچنین «ای وای امان امان و ..» را از آن حذف و با شعر شروع کرد و همچنین از شاعار شاعران نوپرداز هم استفاده کردند که مورد توجه مردم قرار گرفت. در این بین تندیسی که از استاد ساخته شده بود خودنمایی می‌کرد. این تندیس اخیرا و به مناسبت هشتادسالگی استاد توسط جمعی از هنرمندان داخل و خارج از کشور ساخته شده بود و به نمایندگی از سازندگان آن آقای پورجم در این جمع حضور داشت.

عکس های یادگاری دوستداران استاد با ایشان در کنار این تندیس و فضاهای صمیمی گپ و گفت در انتهای این برنامه، حسن ختام مراسم جشن تولد 80 سالگی استاد گلپا بود که با حضور صمیمی تعدادی از چهره های موسیقی و دوستداران استاد برگزار شد.

در پایان مراسم، سید عباس سجادی که اخیرا به عنوان بهترین مجری فرهنگی هنری برگزیده شده است و اجرای این مراسم را هم به عهده داشت از همسر گرامی استاد سرکار خانم گلی گرایلی و خانواده ارجمند ایشان به خصوص برادر مرحوم‌شان، شاعر فقید فریدون گرایلی به نیکی یاد کرد و حاضران برای سالها همراهی گلی خانم با استاد دست زدند و سلامتی و طول عمر این هر دو عزیز را خواستار شدند.
مراسم تولد استاد گلپا
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1392 - 23:51

دیدگاه‌ها

شنبه 12 بهمن 1392 - 12:46

پس رفیق چندین ساله و یار و همدمش استاد ایرج کو؟؟؟؟؟؟

شنبه 12 بهمن 1392 - 13:50

Ali Rejaee بادرودبی کران وعرض شادباش بمناسبت سالروزتولد هشتادسالگی استاد بی نظیر آواز ایران جناب استاداکبر گلپایگانی بر این مرد هنجره طلایی روزوشب بایادشماوصدای شما لحظه ها طی می کنم عشق همواره در لحظه های ایرانیان با صدایتان جاری نمودید درتاریخ موسیقی ایران همیشه نامتان ماندگارمی ماند - علی رجایی ازدوستان آقای امانی استان بوشهر قبلا در تماس تلفنی افتخارآشنایی با حضرتعالی را داشته ام انسان بسیار فروتن وعارفی هستیذ - ای کاش به سرزمین ماهم تشریف می اوردید جنوبی ها عاشق عالی جناب هستند

یکشنبه 13 بهمن 1392 - 12:11
وبلاگ سعداباد مذهب(هوادارمحسن چاوشی)

سلام اقای رجایی عزیز منم بوشهری هستم

منم به نوبه خودم تولد ایشون را تبریک میگم ....

2.184.91.226
شنبه 12 بهمن 1392 - 14:23

زنده باشی استاد

شنبه 12 بهمن 1392 - 16:03

سلام /ممنون که ازچهره ماندگار موسیقی ایران یاد کردید بسیار جای سپاس دارد.
لطف کنید در کنار این جهرها به جهت تبلیقات سایتان خواندگان ویا بازیگرانی قرار دهید که هم سنگ گلپا باشند ، نه بر و بچه های امروزی که یک تار موی استاد نیستند ! که با این کار کلاس گلپا و امثالهم را تنزل میدهید هیچگاه نگین الماس ارزشمند را بر روی رکاب انگشتر آهنی نصب نمی کنند !

شنبه 12 بهمن 1392 - 17:56

درود
استاد همیشه خالق آواز بوده است مانند معماری که با استفاده از ابزاری بنام "ردیف" به خلق بناهای ماندگار و استواری پرداخته است که شنونده از شنیدن آنها سیر نمیشود ... هیچ گاه قصدش ساخت برجها و بناهای تکراری و بی قواره و به اصطلاح "بساز و بفروشی" نبوده است... ..وقتی قرار است آوازی از گلپا گوش کنیم قرار نیست بدانیم دقیقا الان قرار است چه اتفاقی بیفتد و مو به مو مانند یک سمفونی همه بدانند چه چیزی قرار است گوش دهند!...این یعنی آواز فاخر یعنی هنر ایرانی یعنی "گلپا" ... من فقط امیدوارم که روزی حداقل نسل های آینده به این مهم پی ببرند که آواز ایرانی چیست و مفهوم آواز چیست...
ممنون از سایت موسیقی ما
و با آرزوی سلامتی و طول عمر برای گلپای آواز ایران...

شنبه 12 بهمن 1392 - 20:00

راستی فیلم جشن موسیقی ما چی شد؟؟ شما که چند وقت پیش گفتین به زودی........
ما منتظریما!

شنبه 12 بهمن 1392 - 20:03

انشاالله جشن تولد 100 سالگیشون.
ممنون از موسیقی ما.

شنبه 12 بهمن 1392 - 20:20

سلام.مبارک باشه.خداعمرطولانی بهشون بده.این کارتون درست نیست که نمیذارین عکساشو ورداریم.ما دوسش داریم میخوایم عکساشو داشته باشیم. تازه من واسش یه مثنوی گفتم کاش میشد میدیدمش و واسش میخوندم.

شنبه 12 بهمن 1392 - 21:20

درود بر استاد گلپا و استاد مختاباد

شنبه 12 بهمن 1392 - 21:42

زنده باشی استاد عزیز...

شنبه 12 بهمن 1392 - 21:43

درود بر استاد .... راستى موسيقى ما ى عزيز ، در مورد همايون شجريان يكم سريع تر عمل كن خواهشمندم ، آلبوم چه آتشها منتشر مى شود ( ١٣ بهمن )

شنبه 12 بهمن 1392 - 22:18

بدون ایرج وقعا خالی از لطفه!

یکشنبه 13 بهمن 1392 - 00:16

افرین موسیقی ما آفرین

یکشنبه 13 بهمن 1392 - 00:52

بادرود وعرض ادب محضراستاد,خالق بینظیر آوازایران جناب آقای استادگلپایگانی این مردحنجره طلایی که باصدای گرم ودلنشین ایشان,دوران عمرخویش را طی کرده,وهمواره صدای گرمتان درلحظه لحظه های زندگیمان جاریست,سالروزتولدهشتادسالگی استادرا ازصمیم قلب تبریک عرض نموده وآرزوی سلامتی وطول عمربرای استادمسئلت مینمایم.

یکشنبه 13 بهمن 1392 - 08:05

چه كار خوبي موسيقي ما، پيوند هنرمندان قديم و جديد، استاد گلپا و استاد مختاباد، هر دو شاد و سلامت باشند.

یکشنبه 13 بهمن 1392 - 08:41

مرسی از موسیقی ما. تولد منم میاید؟؟؟؟؟؟؟

یکشنبه 13 بهمن 1392 - 10:06

سلام ودرودبه اقای گلپایگانی عزیز این مطلب رادروبلاگم ثبت دادم
زیبابود..
وبلاگم.http://mahmoodan.blogfa.com

یکشنبه 13 بهمن 1392 - 10:20

با سلام و ادب محضر استاد بی نظیر موسیقی ایران استاد اخلاق و معرفت استاد صدا، صدایی که با شنیدنش قلبا آرام و نفسم در سینه حبس میشود. افتخار اینو دارم که همشهری استاد هستم. استاد از طرف گلپایگانی ها همگی باهم میگوییم
>>>>تولدتان مبارک<<<<
انشا الله هزار سال زنده باشید.

یکشنبه 13 بهمن 1392 - 11:33

من به عنوان یک گلپایگانی واقعا افتخار میکنم هرکجا که میرم با اسم اکبر گلپا شهر خودمو معرفی میکنم در کل خیلی دوسش دارم و میخواهم یه روزی از نزدیک ببینمش

یکشنبه 13 بهمن 1392 - 14:47

استاد گلپا خداوندگار صدای عشق است،خدا عمر با عزت بهتون بده همون جوری که تاحالا داده

دوشنبه 14 بهمن 1392 - 10:13

سلام
اساتیدی چون ایرج و گلپا موسیقی ایرانی رو زنده نگه داشتن. اخیرا هم تولد 82 سالگی استاد ایرج بود که مراسم باشکوهی در تجلیل از ایشون گرفته شد و استاد شجریان ایشونو استاد خودشون نامیدن. کاش به قول دوستان استاد ایرج هم در این مراسم استاد گلپا حضور داشتن.

سه شنبه 15 بهمن 1392 - 00:23

درود بر سلطان آواز ایران استاد اکبر گلپایگانی ... امیدوارم سالیان سال سایه ی این بزرگمرد موسیقی ایران بر جامعه ی موسیقی و مردم فهیم ایران زمین مستدام و پایدار باشد...
بسیار بسیار از دوستان هنردوست و فهیم موسیقی ما سپاسگزارم
به قول خود استاد : " دسته های گل نهادن بر مزار من چه سود... در زمان بودنم یک شاخه گل دستم بده...."

سه شنبه 22 بهمن 1392 - 05:31

یه سوال دارم ؛ حضرات جنابان محمدرضا شجریان و شهرام ناظری کجا بودند.
یعنی بد میشد تو جشن تولد کسی که جلوتر از اونها وارد موسیقی شده و چهره ماندگار تاریخ آواز ایران شده شرکت میکردند؟؟؟
جناب شهرام ناظری که در جشن تولد جناب شجریان آنچنان در وصف ایشون آواز می خواندند ؛ آقای گلپایگانی رو لایق ندونستن که تو جشن تولدشون شرکت کنند؟؟؟ یا جناب شجریان که تو جشن تولد آقای ایرج شرکت کردند ؛ آقای گلپایگانی رو در اون حدی ندیدند که یه سر به ایشون برای جشن تولدشون بزنند؟؟؟
من در این نظر توهین نکردم ؛ پس لطفا سانسور نکنید

سه شنبه 22 بهمن 1392 - 18:16

خدمت تورج عزیز عرض میشود که استاد ایرج تا حالا تو هیچ مصاحبه ای حتی یه کلمه نه تنها بر علیه شجریان بلکه بر علیه هیچ هنرمند دیگه ای بر زبان نیاوردن. واقعا ایرج اسوه و نمونه اخلاق مداری اساتید آواز ایران هستن. به همین لحاظ بین همه هنرمندان از محبوبیتی فوق العاده برخوردارن و واسه همه هنرمندان رفتن به مراسم تجلیل از ایرج یه افتخار بزرگه. ضمن اینکه استاد شجریان ایشون رو به عنوان استاد و پیشکسوت خودشون قبول دارن .

چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 11:52

درود و خسته نباشید
آقایون توجه کنن که ایرج قابل قیاس با هیچکس نیست. هیچ خواننده ای محبوبیت، اخلاق، و حتی صدای استاد رو نداره.
واما استاد گلپا هم خیلی محبوب هست و طیفی از مردم هنوز دوستش دارن ولی شاید استاد شجریان دوست نداشته به مراسمش بیاد. مگه زوریه؟!

یکشنبه 11 اسفند 1392 - 15:53

تصور مراسم بزرگداشت گلپا بدون حضور استاد ایرج خیلی سخته!!

پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 23:34

استاد عزیز تولدت مبارک برای دیدنت لحظه شماری میکنم هر رستوران سنتی پا می گذارم درخواست آهنگهای شما را میکنم امیدوارم از نزدیک ببینمتان اگه بدونم کدوم کوه میروید هر روز به عشق شما منم میام کوهنوردی به امید جشن 100 سالگی شما و اخذ مجوز فعالیت در ایران

یکشنبه 25 اسفند 1392 - 20:35

دمتون گرم فقط یه سوال:استاد و کجا و چطوری میشه زیارتشون کرد؟ با تشکر از شما و با درود به اکبر گلپا پدر آواز ایران که با شنیدن آوازهاشون یاد تمام خوبی ها وخداوند بزرگ می افتم نه مثل بعضی صداها که آدم ویاد غم وغصه هاش میندازه.

چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 01:59

درود بر استاد يگانه آواز ايران. و همين طور دست اندر كاران سايت موسيقي ما.
براي استاد آرزوي سلامتي و عمر طولاني ميكنم.
شاد باشيد

سه شنبه 9 اردیبهشت 1393 - 12:45

باسلام و تشكرازمطالب زيباوجذابتون.من ديوانه استادگلپاهستم وجز كارهاي ايشان هيچ چيزديگه اي گوش نميكنم.خيلي دوست دارم استادراازنزديك ببينم.درصورت امكان راهنمايي بفرماييد.باتشكر.

جمعه 12 اردیبهشت 1393 - 11:38

با درود وسلام خدمت همه طرفداران فهیم موسیقی سنتی ابران. اینجانب چندیست که شاهد دعواهای بیهوده اینترنتی بین علاقمندان هریک از اساتید پرآوازه کشورمان هستم که هر طرف میکوشد با دلایل خاص خود (درست یا نادرست) استاد مورد علاقه اش را به رخ دیگری بکشد و مثلا بگوید فلانی به این علت از فلانی سرتر است و یا خدای ناخواسته دیگری را تخطیه کند و بکوبد ولی بدانید اینگونه مقایسات در عالم موسیقی از اساس اشتباه است و هر کسی کوچکترین آشنایی ای با موسیقی سنتی داشته باشد دست به چنین مقابساتی نمیزند مگر آنکه یا از موسیقی سنتی سر در نمی اورد یا با جب و بغض به مسایل نگاه میکند.
مشخص است که یک استاد به یک یا چند دستگاه و استاد دیگر به دستگاههای دیگر مسلط است و یا مثلا یکی دارای صدای ممتاز و نفس بالا و گیرا و دیگری از بعد فنی بررسی میشود. مثال دیگر ارزیابی تاریخی ازخواننده و میزان اثرگذاری و روح بخشی و همه گیر کردن موسیقی و ...میباشد(بعنوان مثال در یک مقطع قبل از انقلاب استاد گلپایگانی و در یک مقطع بعد از انقلاب استاد شجربان و استاد ناظری عامل جلوگیری از نابودی کامل موسیقی سنتی شدند و هر سه نفر دست به ایفای نقش تاریخی خود زدند)
مسیله دیگر به شخضیت خارج از حوزه فعالیت تخصصی اساتید موسیقی سنتی اعم از ورود خوانندگان به حوزه های دیگر هنری و موسیقی، اخلاق، نوع ارتباط با مخاطب، مقبولیت سیاسی و حاکمیتی خواننده، فعالیت در جشنواره ها ی داخلی و خارجی و نشان ها و عناوین داخلی و خارجی و ... میباشد که هر کدام از آنها به طور نا خواسته در قسمت ناخداگاه مغز مخاطب اثر گذاشته و خواننده مورد هدف( و نه الزاما مورد علاقه) مخاطب را به شکل کاذب کوچکتر و یا بزرگتر از آنچه وی در ذهن خود میپندارد جلوه میدهد.
مسیله مهمتر اثرات متقابل خواننده و گروه همکاری کننده وی اعم از شاعر، آهنگساز، گوینده و نوارندگان بر روی کیفیت کار یکدیگر و در نهایت اثر نهایی هر دو عنصر مذکور روی ذهن مخاطب میباشد که این خود گویای این نکته است که پروسه ساخت و پرداخت یک موسیقی حاصل یک کار دسته جمعی است. پس اگر قرار است مقایسه ای صورت پذیرد ( که من شخصا مخالف صد در صد مقایسه هستم) بهتر است مقایسه بین دو یا چند اثر صورت گیرد و نه دو یا چند فرد

پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 16:09

درود بر شما نمیدونم چه جمله ای بگم که برازنده ی استاد باشه .24 سالمه از بچگی با صدای استاد زندگی کردم بزرگترین ارزوم اینه که استاد گلپارو ببینم.نیست در سودای ذلفش کار من جز بیقراری ای پریشان طره تا چندم پریشان میگذاری

پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 08:47

یشاالله 100 ساله شی استاد نه 120 ساله شی بهتره ..ایشاالله

یکشنبه 16 شهریور 1393 - 21:39

سایتنون خیلی خوبه دمتون گرم من استادو خیلی دوست دارم وبعضی از آهنگش هم حفظم دوست دارم استاد یکبار که شده تو عمر ببینم لطفا راهنمایی کنید.منـــــــــــــــــتظرم

پنجشنبه 22 آبان 1393 - 10:05

با عرض سلام و هزاران درود خدمت استاد بی نظیر ایران استاد اکبر گلپایگانی از خدا سلامتی وطول عمر را برای شما خواستارم دو نفر برای من خیلی ارزشمندند یکی استاد اکبر گلپا هستند و دیگری استاد تاریخ ایران باستانی پاریزی هستند که متاسفانه استاد باستانی پاریزی در طی ایام نوروز نودوسه به رحمت خدا رفتند برای من که عاشقانه ایشون دوست داشتم خیلی سخت بود ایشالا استادگلپایگانی همیشه پاینده باشند دفعه ای نیست که صدای ایشون رو بشنوم و از شدت وجد گریه ام نگیره استاد هیچ وقت ما رو تنها نذار

چهارشنبه 17 دی 1393 - 01:01

با عرض ادب و احترام خدمت استاد بزرگ و بي چون و چراي صدا و ادب و منش ايران زمين استاد اكبر گلپايگاني هميشه از خدا سلامتي شما و همه اساتيد بزرگ ايران را خواستارم و اميدوارم روح اساتيد بزرگي كه از ميان ما رفتند شاد باشد. استاد من از صداي تمام اساتيدبه فراخور وقتم روزانه لذت ميبرم ولي صداي شما و استاد ايرج را بايد هر روز گوش بدم كه تمام روح و جانم را تسخير ميكند و بغض ارادت به شما و استاد ايرج با آن صداهاي جادويي گلويم را ميفشارد . استاد كل خانواده ما بوسيله پدرم با موسيقي از بچگي آشنا شديم و همه ما به شما و استاد ايرج بي نهايت ارادت داريم. انشا... هميشه صحيح و سالم سايه شما بر سر ما اايرانيان باشد.

شنبه 19 اردیبهشت 1394 - 12:59

با سلام -اول ارزوی سلامتی برای استاد گلپا دارم و ارزوی سلامت برای هر کسی که در این عرصه با همه نا ملایمتیها فعالیت میکنه-من از کودکی با اوازو موسیقی بزرگ شدم چون پدرم اواز رو در حد خوبی میخوند- و استاد ایرج رو واقعا دوست داست و ما نیز با صدای بزرگانی چون ایرج و گلپا و بنان و شجریان و شهیدی و گلچین بزرگ شدیم- یادش به خیر -ولی ناراحتم از اینکه بعضی افراد براحتی دنبال ایجاد فضای غیر هنری و الوده هستند-به جای اینکه ما این اساتید رو قدر بدیم و به همشون ارزش بزاریم داریم با قیاثها و جدالهای زشت اونها رو اذیت میکنیم-اینکه اساتید رو با هم به قیاس میکشید توهین به اونهاست-هیچ کس نمی تونه کارهای فاخر موسیقی چه ایرانی چه خارجی رو با هم مقایسه کنه- چون فضای هر کار با هم فرق داره-در مورد تکنیکهای اواز خوانی هم باید بپذیریم تفاوت وجود داره-ولی بهتر بودن اون سلیقه ای هست- در ضمن اینقدر استاد شجریان رو وسط هر ماجرایی نکشید به خدا سیاسیون تند رو به این کارا دامن میزنند چون از هنرمندا میترسن-دوست ندارن اهالی هنر و طرفداراشون یک دل باشن- مثلا همین سال گذشته به خاطر در گذشت پاشایی شروع به دروغ پردازی از زبان شجریان کردند-خوب درسته بیشتر ما میدونیم اون حرفا و ادبیات واسه شجریان نبوده ولی جوونهای متاثر و طرفدارای پاشایی عزیز با چه شدت به شجریان توهین کردند- اگه ما طرفدارای موسیقی چه پاپ چه سنتی چه کوچه بازاری به هنرمندانمون ارج بنهیم اونموقع بعد چند سال میبینیم از همین جوونها چند تا بنان -شجریان-گلپا-ایرج- معین-هایده- ابی و غیره بیرون میاد-به شرطی هنرشونو با هم قیاس نکنیم- فقط سعی کنیم موسیقی خوب گوش بدیم- و سعی کنیم همه جور موسیقی گوش بدیم-تا اهنگ ساز ها و نوازنده ها هم رو بیان-فقط خواننده که مهم نیست-اینقدر به این اساتید توهین میکنید دیگران از بزرگ شدن میترسن-

یکشنبه 8 شهریور 1394 - 17:41

استاد تولدتان مبارک . من یکی از شاگردان قدیم شما هستم . نمیدانم شما الان مرا بخاطر داشته باشید یا نه . خیلی مشتاق دیدار شما هستم تا یاد قدیمها کنیم . البته من دیگر نمیخانم و فقط با عکسهایی که باشما دارم خوش هستم . شریعتی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشن تولد 80 سالگی استاد «گلپا» برگزار شد | موسیقی ما