وقتي دائم اين توصيه را مي‌شنويم كه ويتامين‌ها تاثير مهمي در كاهش احتمال بروز سرطان‌ها و ساير بيماري‌ها دارند به فكر مي‌افتيم كه اين املاح ضروري را به بدن خود برسانيم، اما سوال اين است كه كدام ويتامين در اين زمينه بيشتر به ما كمك مي‌كند؟

سايت اينترنتي ارگانيك مقاله‌اي را با هدف كمك به انتخاب بهترين گزينه‌ها منتشر كرده است.

در اين مقاله به هشت نكته كاربردي اشاره شده كه هنگام انتخاب مولتي ويتامين مناسب خودتان مي‌توانيد از اين نكات كمك بگيريد. اين دستورالعمل‌ها عبارتند از:

1-‌ از ويتامين‌هايي استفاده كنيد كه برچسب شركت‌هاي توليدكننده مطمئن را دارند به اين ترتيب اطمينان خواهيد داشت كه محصول مربوطه واقعا حاوي همان مواد و تركيباتي است كه روي برچسب آن چاپ شده است.

2- سن، جنسيت و شرايط جسمي خود را همواره در نظر بگيريد و مولتي ويتاميني را انتخاب كنيد كه فرمول آن مخصوص شرايط شايسته شده باشد.

3- اگر محصول مورد نظر تاريخ انقضا ندارد از خريد آن خودداري كنيد. حتي مولتي ويتامين‌ها هم بايد تازه باشند تا خواص خود را حفظ كنند.

4- هيچ ريزمغذي به تنهايي عمل نمي‌كند يعني براي تاثيرگذاري و عملكرد مناسب نيازمند وجود ريزمغذي‌ها و املاح ديگر است. بنابراين در جستجوي طيفي گسترده از ويتامين‌ها، املاح معدني، آنزيم‌ها، اسيد آمينه‌ها و آنتي اكسيدان‌ها باشيد.

5- از مكمل‌هايي استفاده كنيد كه فاقد هرنوع ماده اعتيادآور مثل قند، نشاسته، گلوتن يا رنگ‌ها و طعم دهنده‌هاي مصنوعي باشند.

6- املاح معدني را انتخاب كنيد كه فرآيند «Chelation» را پشت سر گذاشته باشند. اين فرآيند در واقع اسيدهاي چرب يا اسيد آمينه‌ها را به املاح پيوند مي‌زند و به جذب آنها در بدن كمك مي‌كند.

7- اگر گياهخوار هستيد در خريد محصول مورد نظر خود دقت كنيد. چون بسياري از محصولات حاوي روغن‌هاي ماهي يا ماده حاصل از گوشت يا ماكيان هستند.

8- بالاخره اينكه از يك مولتي ويتامين استفاده كنيد كه از مواد ارگانيك تهيه شده باشد. مولتي ويتامين ارگانيك عاري از مواد شيميايي مصنوعي، هورمون‌هاي رشد و آنتي بيوتيك‌ها است كه پرهيز از تمام آنها حائز اهميت است.