روایت نماینده ایلام از سرنوشت مسکن مهر در سال 96

سرویس ایلام- عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، علت تاخیر در رونمایی از طرح جدید در حوزه مسکن را عدم اتمام طرح مسکن مهر و کمبود منابع مالی در این حوزه خواند.

به گزارش کردپرس، شادمهر کاظم زاده در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به سرنوشت طرح مسکن مهر در سالی که گذشت، گفت: هر چند طبق وعده های داده شده باید این طرح تا پایان سال 96 به اتمام می رسید اما برخی از واحدهای این طرح هنوز نیمه کاره باقی مانده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی 80 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کشور وجود دارد، افزود: تلاش و تعامل مجلس با دولت برای تسریع در بستن پرونده این طرح به موافقت با واگذاری 50 هزار واحد از مسکن مهر به کمیته امداد در قانون بودجه 97 کل کشور منجر شد.

واحدهای نیمه کاره مسکن مهر 40 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

نماینده مردم ایلام، دره شهر و دهلران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برخی واحدهای نیمه کاره مانده مسکن مهر از 40 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تصریح کرد: ادامه روند فعلی به صلاح نیست زیرا مستهلک شدن این واحدها و تحمیل هزینه های بسیار به کشور را در پی دارد.

کاظم زاده با بیان اینکه تسریع در تکمیل و بهره برداری از واحدهای مسکن مهر به تبدیل آن ها به سرمایه جاری منجر می شود، گفت: بسیاری از این واحدهای نیمه کاره در بخش زیربنایی و روبنایی با مشکل مواجه هستند.

همکاری همه دستگاه ها کلید حل مشکلات واحدهای مسکن مهر

وی با تاکید بر اینکه تکمیل واحدهای مسکن مهر تنها در گرو همکاری وزارت راه و شهرسازی نیست، افزود: بسیاری از دستگاه ها از جمله سازمان زمین و مسکن می توانند در تکمیل این واحدها مثمر ثمر واقع شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برخی واحدهای مسکن مهر نیز با مشکلاتی همچون اختلاف مالیاتی و بیمه مواجه شده بودند، گفت: توجه به نص صریح قرارداد اولیه مشکل این واحدها را نیز در راستای بهره برداری مرتفع می کند.

کاظم زاده با تاکید بر ضرورت رونمایی دولت از طرح جامع دیگری پس از بسته شدن طرح مسکن مهر در کشور، افزود: دولت باید با برنامه مدار نیاز اقشار آسیب پذیر جامعه به مسکن را پاسخ بدهد.

طرح مسکن اجتماعی در حد حرف باقی ماند

وی با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی در حد شعار و حرف باقی ماند، تصریح کرد: هر چند اقدام موثری در این رابطه انجام نشد اما در حوزه بازآفرینی شهری اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح مناسبی نیز رونمایی شده است.

کاظم زاده ادامه داد: علت تاخیر در رونمایی از طرح جدیدی در حوزه مسکن در سال 96 عدم اتمام طرح مسکن مهر و همچنین کمبود منابع مالی در این حوزه بوده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید در سال جاری برنامه مدون و مشخصی برای حوزه مسکن به ویژه مسکن اقشار متوسط و ضعیف جامعه ارایه کند زیرا ادامه این روند و بی برنامه گی در این حوزه سم است./

کد خبر 56039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha