صدور بیش از ۱۱ هزار شناسنامه مکانیزه در شهرستان گلپایگان


صدور بیش از 11 هزار شناسنامه مکانیزه در شهرستان گلپایگان

خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره ثبت احوال شهرستان گلپایگان گفت: از سال گذشته تاکنون با استفاده از ظرفیت آرشیو الکترونیکی اسناد، ۱۱ هزار و ۵۱۲ جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان صادر و تحویل مردم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلپایگان، علی کاظم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اظهار داشت: ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات، ازدواج و طلاق، تعویش شناسنامه‌های قدیمی و چاپ شناسنامه مکانیزه با امنیت بالا و تولید آمار جمعیتی از جمله مهمترین وظایف سازمان ثبت احوال است.

وی با اشاره به آمار وقایع حیاتی ثبت شده در سال 93 افزود: در سال گذشته تعداد یک هزار و 610 فقره ولادت به ثبت رسیده که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل از آن 10.8 درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره ثبت احوال گلپایگان گفت: در سال 93 همچنین 574 فقره واقعه وفات و 851 واقعه ازدواج به ثبت رسیده ضمن اینکه 176 هزار و 533 برگ سند سجلی و تعداد 57 هزار و 709 برگ سند وفات برای آرشیو الکترونیکی اسکن شده است.

وی به صدور کارت ملی هوشمند در شهرستان اشاره و بیان کرد: این طرح با هدف آسان‌سازی شناسائی، تصدیق هویت و حفظ اطلاعات فردی مردم برای ورود به فضای مجازی و مبادله خدمات به ویژه بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی از اواسط سال گذشته در شهرستان گلپایگان آغاز شد و تاکنون حدود یک هزار و 400 فقره کارت صادر شده است.

کاظم تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون با استفاده از ظرفیت آرشیو الکترونیکی اسناد، 11 هزار و 512 جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان صادر و تحویل مردم شده تا با اتمام این طرح کلیه خدمات مانند تعویض شناسنامه، صدور المثنی و پاسخ به استعلامات صرف نظر از محل صدور سند سجلی امکان‌پذیر شود.

وی با اشاره به اسامی نوزادان مولود در شهرستان خاطرنشان کرد: در سال 93 در بین نام‌های انتخاب شده برای نوزادان اسامی امیرعلی، امیرحسین، علی، محمدطاها، ابوالفضل برای پسران و فاطمه، زهرا، نازنین‌زهرا، فاطمه زهرا و زینب برای دختران دارای بیشترین فراوانی بوده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon