بازدید 6835

کارآفرینی که می‌خواهد تحول آفرین شود

اگر امروز کشور و اقتصاددانان برجسته به این نتیجه رسیده اند که اقتصاد کشور می بایست درون زا و برون گرا باشد، این دو مولفه هیچگاه تحقق نخواهد یافت مگر با حمایت از تولید داخل و کشف بازار صادرات. اینجاست که نقش بی بدیل اتاق به عنوان ظرفیت پنهان و متاسفانه تاکنون بلاءاستفاده صرفا سیاسی آشکار می شود.
کد خبر: ۴۸۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵ 06 March 2015

اگر امروز کشور و اقتصاددانان برجسته به این نتیجه رسیده اند که اقتصاد کشور می بایست درون زا و برون گرا باشد، این دو مولفه هیچگاه تحقق نخواهد یافت مگر با حمایت از تولید داخل و کشف بازار صادرات. اینجاست که نقش بی بدیل اتاق به عنوان ظرفیت پنهان و متاسفانه تاکنون بلااستفاده صرفا سیاسی آشکار می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، رویشی نو در قلب اقتصاد ایران ، نسلی جدید با نگاهی متفاوت و کاربردی، با عزمی جدی پا به عرصه انتخابات اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان تهران می گذارد.

مهندس مظاهر مرجانی کارآفرین جوان و موفقی است که آمده تا با توسل به تجربه کسب و کار و با بهره از نیروی جوانی به همراه سایر همفکرانش زمینه ساز تحولی جدی در عرصه اقتصاد کشور شود.

جناب مرجانی لطفا خودتان را برای مخاطبین محترم معرفی بفرمایید.

با سلام و ضمن تشکر از شما، اینجانب مظاهر مرجانی متولد سال 1358 در شهرستان گلپایگان هستم. به علت علاقه فراوان به دنیای نرم افزار وارد این عرصه شدم و پس از چندسال فعالیت مداوم با تکیه بر دانش متخصصان جوان کشور موفق به طراحی پیشرفته ترین نرم افزارهای مالی و تخصصی در شرکتی شدم که نامش را پارمیس نهادیم.

مدتی بعد به عنوان مدیر عامل شرکت ماهسان پویا تولیدکننده شیرآلات بهداشتی و ساختمانی منصوب شدم که با عنایت خداوند در این مجموعه در سخت ترین شرایط اقتصادی توانستیم افتخارات بسیاری در زمینه تولید و صادرات محصولات کسب کنیم.

بنده تحصیلکرده رشته مهندسی نرم افزار در مقطع لیسانس و رشته مدیریت اجرایی می باشم.

چرا در این برهه تصمیم گرفتید در انتخابات اتاق شرکت کنید؟

به اعتقاد بنده همانطور که مجلس می بایست عصاره فضائل ملت باشد، اتاق بازرگانی صنایع و معادن هم می بایست عصاره فضائل بخش خصوصی برای پیگیری دغدغه ها و مطالبات این بخش باشد. یعنی افرادی از جنس خود بخش خصوصی می بایست از ظرفیت اتاق بیشترین بهره برداری را برای توسعه این بخش کنند.کما اینکه در اصل ۴۴ قانون اساسی کشور به صراحت بر لزوم حمایت از بخش خصوصی واقعی تاکید شده که به زعم بنده اتاق نقش بسزایی می تواند در انجام این مهم داشته باشد.

اگر امروز کشور و اقتصاددانان برجسته به این نتیجه رسیده اند که اقتصاد کشور می بایست درون زا و برون گرا باشد، این دو مولفه هیچگاه تحقق نخواهد یافت مگر با حمایت از تولید داخل و کشف بازار صادرات.به اعتقاد بنده اینجاست که نقش بی بدیل اتاق به عنوان ظرفیت پنهان و متاسفانه تاکنون بلااستفاده صرفا سیاسی آشکار می شود.

غلبه بر فضای فعلی رکود تورمی اجرای نظام یکپارچه شفافیت مالی به منظور حمایت از تولید و تضعیف تصدی گری و رانتخواری ، تلاش برای رونق بخشیدن به فضای کسب و کار، حذف پرداختهای غیرضروری صاحبان کارت بازرگانی به اتاق ، استفاده از ظرفیت بانکها در راستای حمایت از تولیدکنندگان واقعی از برنامه هایی است که می بایست در دستور کار اتاق قرار گیرد.

آیا اتاق به تنهایی می تواند برنامه هایی را که مطرح نمودید برای اقتصاد کشور تحقق کند؟

طبیعتا خیر. همانگونه که یک دست به تنهایی صدا ندارد واقعا اتاق نمی تواند به صورت انفرادی چاره گشای همه مشکلات باشد. اما می توان از اتاق جرقه حمایت کشور از اقتصاد تولیدمحور را ایجاد کرد.می شود با ایجاد بازوی پارلمانی در اتاق به رایزنی با مجلس محترم شورای اسلامی به به منظور تصویب قوانین متناسب با بهبود فضای کسب و کار پرداخت .امروزه یکی از دغدغه های کشورها و اساس زیربنای قدرت ابرقدرت ها بحث اقتصادی و بخصوص دیپلماسی اقتصادی است.

وزارت خارجه می بایست رویکرد اساسی خود از تعامل به ویژه بعد از بهبود تعامل کشورمان با دنیا در دولت تدبیر و امید را دیپلماسی اقتصادی با رویکرد ایجاد فرصت صادرات و کشف بازار خارجی قرار دهد.تردید نکنید اگر بتوانیم نفوذ اقتصادی کشور را در اقصی نقاط دنیا گسترش دهیم هم بسیاری از مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد و هم به اعتبار و قدرت کشورمان خواهد افزود.

چه اشکالی دارد سفرای کشورمان در خارج با تجار و بازرگانان ایرانی در تعامل باشند و بخشی از دغدغه شان ایجاد فرصت برای اقتصاد کشورمان در خارج باشد. کاری که در سایر کشورها امری طبیعی است.

شما برای ورود به اتاق رقبای سرسختی در پیش رو دارید. آیا می توانید از بین این همه چهره که بعضا به جریانهای قدرتمند سیاسی متصل هستند وارد اتاق شوید ؟

بنده یکی از جوان ترین کاندیداهای این دوره انتخابات اتاق هستم و با کمال افتخار با وجود همه ی دستاوردها بارها اعلام کرده ام که یک روستازاده هستم که بدون پشتوانه اقتصادی و با توکل به خداوند بزرگ به جایگاه کنونی رسیده ام.

به عنوان مدیرعامل یک مجموعه صنعتی که سهم بسزایی در تولید ، اشتغالزایی و ارز آوری حاصل از صادرات داشته و همچنین در کسوت بنیانگذار شرکت دانش بنیان نرم افزاری بسیاری از چالش ها و محوریت ها و موانع را شخصا حس کرده ام.


تعریف بنده واقعا با دیگران در خصوص بحث تحریم متفاوت است. باوجود همه مشکلات و صدماتی که در اثر بی توجهی دولت سابق به صنعت و اقتصاد کشور وارد شده است معتقدم می بایست کسانی که از جنس صنعت و کسب و کار هستند وارد عرصه می شوند در سایه فضای مساعد توجه دولت تدبیر و امید به بخش خصوصی و درهم شکستن قریب الوقوع دیوار تحریم ها از این فرصت مغتنم به منظور بهبود فضای اقتصادی کشور بهره جست. بنابراین لابی های سیاسی و حمایت بانک ها و ریخت و پاش های فراوان از کیسه بیت المال به نفع یک نامزد هیچ دردی از مصایب ملت و بازرگانان و کارآفرینان را درمان نخواهد کرد.

متاسفانه از نیروی جوانان در اتاق بهره کافی گرفته نمی شود و ضمن احترام به همه پیش کسوتان باید به سمت تشکیل یک اتاق مطلوب پیش برویم. امیدوارم در انتخابات پیش رو سفرایی به اتاق راه یابند که از دل اقتصاد هستند و به دور از رنگ و لعاب سیاسی دغدغه توسعه اقتصادی کشور و بهبود وضعیت معیشتی مردم را داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار