ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنید

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به عواقب رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌های جاری هشدار داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی تیموری ، به درخواست سازمان محیط زیست از خانواده های ایرانی برای جلوگیری از رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه ها و زیستگاه های اصلی گونه‌های بومی اشاره کرد و گفت: برخی شهروندان در 13 فروردین‌ و پایان ایام نوروز با دلسوزی اقدام به رهاسازی ماهی قرمز خود در رودخانه‌ها می‌کنند تا حیات خود را ا ادامه دهد، در حالی که این گونه رشد می‌کند و باعث می‌شود گونه‌های بومی رودخانه تحت تاثیر قرار گیرند.
 
نگرانی سازمان محیط زیست در ایام نوروز
 
تیموری با تاکید بر اینکه ماهی‌های قرمز موجود در بازار رشد می‌کنند و باعث از بین رفتن گونه‌های نادر بومی می‌شوند، اظهار کرد: برای مثال گونه بومی رودخانه هراز، ماهی قزل آلای خال قرمز است؛ در حالی که ماهی قرمز به حدی رشد می‌کند که ماهی قزل آلا را می‌خورد و باعث از بین رفتن گونه بومی منطقه می‌شود. برهمین اساس این موضوع جزو نگرانی‌های سازمان محیط زیست نیز هست.
 
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان اگرچه بنابر سنت گذشته اقدام به خرید این ماهی‌ها می‌کنند که اگر نخرند و جایگزین داشته باشند، بهتر است، ولی از رهاسازی این گونه‌های مهاجم در رودخانه‌های جاری اجتناب کنند، تا گونه‌های بومی از بین نرود.
 
منبع:ایسنا
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار