۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰

گسترش اینترنت و افزایش کاربران آن، مخصوصا در بین نوجوانان و جوانان بدون بسترسازی فکری و فرهنگی موجب ورود آسیب های مختلف از فضای مجازی به زندگی حقیقی می شود و در این میان، نوجوانان و جوانان به عنوان آسیب پذیرترین اقشار اجتماعی در معرض خطر سرایت این ویروس های فرهنگی و اجتماعی است.

جدیدترین آسیب این فضا خون بازی و خون خوری بین نوجوانان، مخصوصا دختران است. متاسفانه بالا رفتن سطح خشونت در جامعه هم سو با گرفتاری های مختلف والدین که مانع از روابط نزدیک و صمیمانه با فرزندان می شود، بستر سرایت این عوارض را آسان تر کرده و تقویت می نماید.

دختران نوجوان بین سنین 13 تا 18 سال با ایجاد خراش و زخم در بدن خود، مخصوصا دست هایشان و نگاه کردن به خون و حتی گاهی اوقات خوردن آن! به نوعی از آرامش عصبی می رسد. که این حالت کاذب ناشی از رشد پرخاشگری به دلیل روابط سرد خانوادگی، تحقیر بوده که در سنین بلوغ در قالب درگیری های لفظی، گریه های ممتد، سکوت و انزوا خود را نشان می دهد.

نماد این حرکت ناشایست فردی فاسد به نام مرلین که خواننده غربی است ، می باشد که اساسا دارای تعادل روانی و عقلی نیست. وی در روی صحنه اجرا و در مقابل چشم تماشاچیان، ضمن خون بازی خون خود را می خورد و تماشاچیان که اکثریت آنها نوجوان و جوان هستند از اون پیروی می کنند.

صحنه های دلخراش این گونه حرکات در فضای مجازی در گروه های مختلف در دسترس فرزندان ما قرار می گیرد. دختران جوان به خاطر غرور کاذب و عقب نماندن از دوستان اقدام به خودزنی و خون بازی می کنند که با تکرار آنها سطح خشونت، پرخاشگری و قصاوت قلبی در آنها به طرز چشمگیری رشد می یابد.

خانواده ها باید با ایجاد روابط صمیمانه با فرزندان و صرف وقت برای آنها مخصوصا در دوران بلوغ اجازه ندهند فرزندان آنها با کاستی های عاطفی مواجه شوند. همچنین نهادهای آموزشی و فرهنگی مخصوصا آموزش و پرورش باید با برگزاری جلسات مشاوره و روشنگری، خلا آموزش های خانوادگی را پر کند.

بر اساس اظهارات یکی از مسئولین برای هر 15 دانش آموزان یک مشاور در مدارس حضور دارد که با چند ساعت در هفته قادر به انجام کارهای موثر نخواهد بود. استفاده از روانشناسان و مشاوران در مدارس، آموزش های ضروری برای کاربرد فضای مجازی در رسانه ها به ویژه صدا و سیما توسعه فضای نشاط و شادی اجتماعی به خصوص برای دختران جوان و نوجوان اهرم های اصلی در کوتاه مدت برای پیشگیری از رشد این فاجعه و توسعه آن است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    0 1
    خانم و خون بازی؟
  • بی نام EU ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    1 0
    طبق معمول هر مشکل جدیدی در جامعه رخ میده کارشناسهای داخلی، به ورود اینترنت و گسترش فضای مجازی ربط میدن ولی اون طرف قضیه رو نمیگن. یعنی سیستم آموزش و پرورش با اون همه تشکیلات، صدا و سیما با 21 کانال تلویزیونی، سیستم فیلترینگ اینترنت، پارازیت روی ماهواره ها و ... در برابر یک خواننده غربی عاجز مونده؟ تا زمانی که مشکل اصلی رو نبینید اوضاع بدتر هم میشه
  • رضا فیروزیگو A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
    1 0
    نهادهای فرهنگی /وزارت ارشاد ونهادهای تربیتی بازهم تعلل ومسامحه؟؟؟بس است.
  • رضا فیروزی گوگد/گلپایگان A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
    1 0
    وزارت ارشاد/نهادهای فرهنگی ونهادهای تربیتی ایا باز هم تعلل ومسا؟؟؟؟دیگه منتظر چه هستید؟؟