۱۳۷۱۱۸۰
۳۶ نظر
۷۱۴۱
۳۶ نظر
۷۱۴۱
پ

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

در هفته‌های اخیر عالم سینما و موسیقی دو چهره مطرح خود را از دست داد، یکی داریوش مهرجویی که ماجرای قتلش همچنان هم نقل محافل است و پیچیدگی‌های پرونده کشته شدن او و همسرش همچنان به قوت خود باقی است.

برترین‌ها - نژلا پیکانیان: در هفته‌های اخیر عالم سینما و موسیقی دو چهره مطرح خود را از دست داد، یکی داریوش مهرجویی که ماجرای قتلش همچنان هم نقل محافل است و پیچیدگی‌های پرونده کشته شدن او و همسرش همچنان به قوت خود باقی است و دیگری اکبر گلپایگانی یا گلپا، خواننده خوش صدا و صاحب نام سال های پیش از انقلاب که چند روز پیش از دنیا رفت و طرفدارانش را غمگین و متاثر کرد.

در همه این سال‌ها دنیای سینما و موسیقی در سوگ بسیاری از هنرمندان مطرح‌اش نشسته و رفته رفته از تعداد چهره‌های ماندگار و تاثیرگذار عالم هنر کم شده است. البته که جای خوشحالی است تعداد زیادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف همچنان در قید حیات‌اند و مایه افتخار عالم هنرند،  هنرمندانی که گرچه خیلی از آنها به دلایل مختلف از جمله کهولت سن و یا ممنوع‌الکاری فرصت ارائه هنرشان را نداشتند و ندارند اما بودنشان همچنان به دنیای هنر اعتبار و آبرو می‌بخشد.

چهره‌های زیادی در دنیای سینما و موسیقی از پیش از انقلاب تاکنون مشغول فعالیت هستند، اما تعداد زیادی از آنها در کشور ماندگار نشدند و ترک وطن کردند، گرچه نام‌آوران عرصه هنر در کشورمان بسیارند اما در این گزارش از هنرمندانی نام برده شده که در ایران ماندند، همیشه نامشان بر سر زبان‌ها بوده و هست و آثار ماندگارشان خاطره‌های زیادی را بر یادها به یادگار گذاشته است و همچنان اعتبار عالم هنراند.

علی نصیریان

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

بازیگر توانمند و متواضع سینمای ایران از دهه 30 به صورت جدی وارد دنیای سینما شد و به صورت حرفه‌ای بازیگری و نویسندگی را آغاز کرد. علی نصریان که در طول سال‌های فعالیت هنری‌اش نقش آفرینی‌های ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته، در سال 1380 به‌عنوان چهره ماندگار ایرانی در زمینه بازیگری شناخته شد و نشان درجه یک هنری را دریافت کرد. نصیریان بارها در مصاحبه‌هایش گفته که عاشق حرفه‌اش است و عمر خود را برای بازیگری گذاشته است. او سال گذشته در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «هفت بهار نارنج» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.


سعید پورصمیمی

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

سعید پورصمیمی در طول سال‌های فعالیتش نقش‌های مکمل زیادی بازی کرده و به همین دلیل هم به استاد نقش‌های دوم معروف است و رکورد دریافت سیمرغ بازیگر مکمل از جشنواره فیلم فجر را به نام خودش ثبت کرده. او که با بازی در فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» ناصر تقوایی با به عالم سینما گذاشت، سال گذشته در نقش اسماعیل پدر لیلا، در فیلم «برادران لیلا» سعید روستایی خوش درخشید و ثابت کرد هنر بازیگری‌اش همچنان پرقدرت و زنده است.


فرامرز قریبیان

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

بازیگر بی حاشیه و باوقار سینمای ایران حضور حرفه‌ای‌اش در سینما را از دهه 40 با نقشی کوتاه در فیلم «بیگانه» مسعود کیمیایی آغاز کرد اما به دلیل مهاجرتش به خارج از کشور چند سالی از دنیای بازیگری دور ماند. فرامرز قریبیان همکاری‌های زیادی با مسعود کیمیایی داشته و برای بازی در فیلم‌های او جایزه جشنواره فجر را هم دریافت کرده اما اوج هنرمندی او، بازی‌اش در «گوزن‌ها» بود که نامش را بیش از گذشته بر سر زبان‌ها انداخت. قریبیان که تجربه همکاری با کارگردان‌های مطرحی مثل بهمن فرمان‌آرا، اصغر فرهادی و ابراهیم حاتمی‌کیا را داشته، در سال 98 خداحافظی‌اش از دنیای بازیگری را اعلام کرد و علت آن را نداشتن حوصلهٔ غرض ورزی‌های مسئولان دانست.


سعید راد

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

دوستی سعید راد با امیر نادری، نویسنده و کارگردان ایرانی، زمینه‌ساز حضور او در سینما شد و او تا پیش از انقلاب در چندین فیلم سینمایی دیگر جلوی دوربین رفت. راد در سال 63 ممنوع‌الکار شد، گرچه علت این ممنوعیت مشخص نبود اما او ایران را برای مدتی ترک کرد تا اواخر دهه 70 که با بازگشتش دوباره به سینما راه پیدا کرد و در فیلم «دوئل» احمدرضا درویش بازی کرد و بازی‌اش مورد توجه هم قرار گرفت. سعید راد همسر سابق نوش آفرین خواننده زن آنطرف آبی طبق گفته خودش سابقه حضور در جبهه را هم دارد. او در سال‌های اخیر همچنان در سینما حضور داشته و در مقام بازیگر جلوی دوربین رفته است.


پوری بنایی

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

پوری بنایی از اواخر دهه 40 زمانی که 29 ساله بود وارد دنیای بازیگری شد، او در فیلم «قیصر» مسعود کیمیایی در کنار بهروز وثوقی و در نقش زنی به نام اعظم نقش‌آفرینی کرد و در ادامه فعالیتش هم با بازیگران مطرحی مثل فردین و ناصر ملک مطیعی همبازی شد. ماجرای عشقی که میان او و بهروز وثوقی به وجود آمد اما به سرانجام نرسید باعث شد تا نام این دو بازیگر همواره در کنار هم در یادها بماند. پوری بنایی آخرین فیلمش را در سال 57 بازی کرد و بعد از آن تنها در فیلم «شیرین» عباس کیارستمی به عنوان یکی از صد بازیگر زنی که در این فیلم در نقش تماشاگران در حال تماشای یک فیلم دیده شدند حضور پیدا کرد.


ژاله علو

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

ژاله علو از خوش صداترین بازیگران زن سینما و تلویزیون که چند سالی است به دلیل شرایط جسمانی ناشی از بالا رفتن سن اش کم‌کار شده است و در کمتر فیلم و سریالی حضور پیدا کرده. با اینکه ژاله علو فعالیت هنری‌اش را با گویندگی در رادیو آغاز کرد اما نقش آفرینی‌هایش در بسیاری از فیلم و سریال ها همچنان در یادها مانده است. او همچنین به جای تعداد زیادی از ستاره‌های زن مطرح جهان هم حرف زده، «مختارنامه» آخرین سریالی بود که علو در آن بازی کرد. این چهره توانمند امسال 96 ساله شد و همچنان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان ایرانی به حساب می‌آید.


ثریا قاسمی

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

دختر حمیده خیرآبادی که حالا 82 ساله است، از ابتدای دهه 40 فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد، البته او پیش از شروع بازیگری به عنوان گوینده مشغول بود و در ادامه بازیگری را از تئاتر دنبال کرد. ثریا قاسمی با ایفای نقش‌های مختلف شمایلی از یک مادر مهربان و در عین حال جدی را از خودش به نمایش می‌گذاشت. این بازیگر پیشکسوت و قدیمی تا به حال دو بار از جشنواره فیلم فجر سیمرغ بازیگری گرفته است، البته برای فیلم «ویلایی» ها به اختتامیه جشنواره نیامد و در اظهاراتی جنجالی گفت که اصلا از او برای حضور در مراسم و اهدای سیمرغ دعوت نکرده اند!


زری خوشکام

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

زری خوشکام یا زهرا حاتمی که شاید خیلی‌ها هنوز هم او را با نام مادر لیلا حاتمی یاد می‌کنند قبل از انقلاب در نقش‌های مختلفی بازی کرد اما بیشتر مخاطبان فیلم‌های آن زمان، او را در نقش زنی اغواگر به یاد می‌آوردند. خبر ازدواج او با علی حاتمی در اوائل دهه 50 مثل بمب صدا کرد و پس از ازدواج او با حاتمی رویه بازیگری‌اش هم به کلی تغییر کرد، علی حاتمی هم در مصاحبه‌ای در آن سال ها این تغییر را تائید کرده بود و حتی گفته بود از این به بعد زری فقط در فیلم‌های خودم بازی می‌کند! خوشکام اما بعد از به دنیا آمدن تنها فرزندش از علی حاتمی، یعنی لیلا حاتمی به کلی بازیگری را کنار گذاشت تا اینکه در برخی از قسمت‌های «هزادستان» همسرش حضوری کمرنگ داشت. او در دهه 80 اما بعد از سال‌ها دوری از بازیگری مقابل دوربین دامادش علی مصفا رفت و در فیلم «سیمای زنی در دوردست» بازی کرد. گرچه زری خوشکام در سال‌های اخیر هم در نقش‌های نسبتا کوتاه در فیلم‌های سینمایی جلوی دوربین رفته است اما همچنان به عنوان چهره‌ای که قبل از انقلاب فعالیت می‌کرده شناخته می‌شود.


کتایون امیرابراهیمی

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

بازیگر خوش چهره سینمای ایران که حالا دیگر گرد پیری کاملا بر صورتش نشسته و شادابی روزهای جوانی را از او گرفته، از اوائل دهه 30 پا به عرصه بازیگری گذاشت. کتایون امیرابراهیمی به الیزابت تیلور سینمای ایران مشهور بود و بیشتر فعالیتش در سینما هم به قبل از انقلاب بر‌می گردد. او که یکی از خاطره‌انگیزترین نقش‌هایش را در فیلم «حسن کچل» علی حاتمی بازی کرده، بعد از انقلاب، بعد از نزدیک به سه دهه دوری از سینما در دهه 80 در سریال «بدون شرح» مهدی مظلومی بازی کرد و بعد از آن هم در چند سریال و فیلم مقابل دوربین رفت. آخرین بازی او هم در فیلم «ورود آقایان ممنوع» رامبد جوان بود که البته رعایت نکردن جایگاه او به عنوان یک بازیگر پیشکسوت در تیتراژ باعث دلخوری این بازیگر پیشکسوت شده بود. طبق اطلاعات موجود، کتایون امیرابراهیمی نسبت دور فامیلی با شهلا ریاحی و بهم فرمان آرا دارد و زهرا امیر ابراهیمی هم نوه عموی اوست.


ناصر تقوایی

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

خالق بسیاری از آثار ماندگار سینمای ایران که این روزها 82 ساله شده و طبق برخی اخبار منتشر شده دچار بیماری آلزایمر هم شده است، از معدود کارگردان‌های باقیمانده از نسل موج نوی سینمای ایران است که فعالیتش در عرصه فیلمسازی را از اواخر دهه 40 آغاز کرد. فیلم‌های تقوایی مانند بسیاری دیگر از آثار کارگردان‌های مطرح سینمای ایران گرفتار سانسور شد، البته بخت با تقوایی تا همین چند سال پیش هم یار نبود و به دلیل وجود همین محدودیت‌ها او چند اثر نیمه کاره در کارنامه‌اش دارد که عطای آنها را به لقایش بخشیده است.

در کنار همه آثار ماندگار تقوایی، فیلم «ناخدا خورشید» او زمینه معروفیت بازیگران زیادی را فراهم کرد و همچنان هم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های او و البته ماندگارترین آثار سینمای ایران نام برده می‌شود. علاوه بر فیلم‌های این کارگردان پیشکسوت، از سریال ماندگار «دایی جان ناپلئون» هم نمی‌توان به سادگی گذشت. سبک منحصر به فرد تقوایی در آثارش که لحن خاص او را به تصویر می‌کشد، وجه تمایز آثار او به شمار میآید.


مسعود کیمیایی

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

از کارگردانان به نام و صاحب سبک سینمای ایران که بسیاری از آثار ماندگارش، علی الخصوص ساخته‌های پیش از انقلابش، همچنان به عنوان برترین فیلم‌های سینمای ایران نام برده می‌شوند مسعود کیمیایی است. فیلم‌های او در سال‌های اخیر چندان به مذاق مخاطبان خوش نیامده اما او همچنان به عنوان یکی از چهره‌های به نام سینمای ایران که برای خودش ابهتی دارد مطرح است. کیمیایی چند وقت پیش در مراسم تشییع داریوش مهرجویی شرکت کرد و لحظه وداع او با دوست و همکار قدیمی‌اش غم سنگینی را بر دل طرفدارانش به جا گذاشت. کیمیایی در همه این سال‌ها با وجود تمام محدودیت‌ها در ایران ماند و به فعالیت ادامه داد. او در مصاحبه‌ای هم گفته بود: «من عاشق سرزمینم هستم و نمی‌توانم از اینجا دور شوم. من اینجا نفس می‌کشم و فیلم می‌سازم پس برای چه موضوعی بروم؟!»


ایرج

حسین خواجه امیری

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

که از ابتدای فعالیت هنری‌اش در زمینه موسیقی و خوانندگی با نام ایرج شناخته می‌شود، از خوش صداترین و حرفه‌ای ترین خواننده‌های قبل از انقلاب است و برخی به او لقب «پهلوان آواز» را داده‌اند و محمدرضا شجریان هم از صدای او به عنوان متر و معیار یاد کرده بود. او چند روز پیش در مراسم تشییع پیکر دوست و همکار قدیمی‌اش گلپا حضور پیدا کرد و در سن 90 سالگی قطعه‌ای را به صورت زنده به یاد یار قدیمی‌اش خواند و تحسین حضار را برانگیخت. دوستی او و گلپا به دهه 30 و زمانی برمی‌گردد که هر دو در دانشکده افسری پذیرفته شدند. ایرج و گلپا هر دو با وجود شرایط سختی که بعد از انقلاب برای ادامه فعالیت شان به وجود آمد همچنان در کشور ماندند و جسته و گریخته به فعالیت پرداختند. البته که ایرج در سال‌های بعد از انقلاب فعالیت هنری‌اش را از سرگرفت و چند آلبوم هم منتشر کرد. او در مراسم تشییع گلپا عنوان کرده بود که «من و گلپا ماندیم و خواندیم.»


سیمین غانم

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

حتی در میان نسل جدید هم شاید کمتر کسی باشد که ترانه «گل گلدون من» با صدای سیمین غانم را نشنیده باشد. سیمین غانم که اواخر دهه 40 و قبل از اینکه به طور رسمی وارد عرصه موسیقی شود، اجرای یک برنامه تلویزیونی را هم تجربه کرده بود، دختر خاله تورج شعبانخانی است که چند سال پیش از دنیا رفت.

خیلی‌ها در شروع کار غانم، صدای این خواننده را با صدای دلکش، خواننده قدیمی و مطرح عرصه موسیقی مقایسه می‌کردند و البته برخی هم این قیاس را درست نمی‌دانستند و معتقد بودند دلکش خواننده‌ای بی‌تکرار است. با این حال غانم از جمله خوانندگان زنی بود که با وجود همه محدودیت‌ها و اجازه فعالیت نداشتن نزدیک به دو دهه، وطنش را ترک نکرد و در کشور خودش برای بانوان به فعالیت‌های محدودی پرداخت.


امین‌الله رشیدی

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

خواننده 98 ساله موسیقی ایران کار آهنگسازی و خوانندگی را از رادیو شروع کرد و در ادامه با همکاری نوازندگان بسیار مطرح مثل حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی، همایون خرم، عباس شاپوری، انوشیروان روحانی و... به فعالیت پرداخت. امین‌الله رشیدی از قدیمی‌ترین خواننده‌های موسیقی ایران است که تا چند سال پیش هم خوانندگی می‌کرد و آلبوم‌های زیادی را روانه بازار موسیقی کرده است. او در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 برای  نام‌نویسی کرد اما شورای نگهبان به دلیل کهولت سن‌اش صلاحیتش را رد کرد.


ناصر مسعودی

بودن این افراد زیر آسمان تهران، تنها دلخوشی کل ایران است

ناصر مسعودی به سلطان آواز گیلان معروف است، او تا چندین سال پس از انقلاب اجازه فعالیت نداشت اما بعدها با بازتر شدن فضای هنری و موسیقی توانست آثار جدیدی را ارائه دهد که میان طرفدارانش همچنان محبوب بود. مسعودی اواسط دهه 30 به سراغ تئاتر رفت و در این رشته فعالیت کرد اما چند سال بعد به رادیو رفت و یکی از اولین خوانندگانی بود که در رادیو به اجرای برنامه پرداخت. مسعودی بیش از 250 قطعه گیلکی خوانده که این حجم از فعالیت او در نوع خودش یک رکوردشکنی به حساب می‌آید. او چند سالی است به دلیل بیماری متاسفانه خانه‌نشین شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انصاری

      از اینکه انسان ها درایران عمر زیاد داشته باشند باعث خوشحالی همه ماست.اما ان اکرمکم عندالله اتقیکم.

      پاسخ ها

      • فامیل دور

        خدا حفظشون کنه ولی من خودم واقعا دوست ندارم اینقدر عمر کنم نهایتش 65 سال خوبه بقیه اش درد و بیماریه.. دوست دارم ایستاده بمیرم..

    • ابوالفضل

      خدایا این دلخوشی ها را از ما نگیر!

    • ناشناس

      امیدوارم که 120ساله شوندتاروزهای روشن، روزهای یکدلی، روزهای نداری امالبهای خندان... بیادبماند.

    • ناشناس

      وجود مادرم تنها امید زندگیم
      این افراد هیچ کجای زندگی من نیستن

    • ناشناس

      وجود مادرم تنها امید زندگیم
      این افراد هیچ کجای زندگی من نیستن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خدا برات حفظش کنه ان شاءالله منم جز مادرم کسی و ندارم

      • مردم

        اگربودن بیشتر جای تعجب داشت با این اخلاقی که شما دارید ......عزیزان ادم یه طرف ولی دیگرانی هم هستند که ادم دلخوششان باشد

    • ناشناس

      داریوش مودبیان

    • ناشناس

      کوروس سرهنگ زاده

    • ناشناس

      خدا حفظشون کنه برای خانواده هاشون

    • رضا

      جمشید آریا - عنایت بخشی - حسین گیل

    • ناشناس

      بسیار دیگر هستند مهران رجبی بهروز افخمی

    • ناشناس

      چقدر خوبی

    • ناشناس

      اکبرعبدی عزیز چرانیست

    • بهنام

      عمو بهمن فر آرا رو یادتون رفت تو لیست بگذارید

    • محمد تقوی

      سپاس از شما آقای انصاری ! و پرسشی: معنی تقوا ی عملی را چه می‌دانید و از تقوا چه فهمیده اید ؟ کسی که به واسطه ی عباداتی که قرار است باعث تزکیه روح فرد شود و از غرور او بکاهد و مفاهیم بلند انسانی را در او بر انگیزاند ولی در عوض دچارر عجب و خودپسندی شده و دیگران را تحقیر می‌کند دارای آن تقوایی هست که الله تعالی در کتاب آسمانی خود مبین کرده است؟؟؟

    • ناشناس

      درود بر همشون ، گوهر سینا و ترانه ایران هستند

    • ناشناس

      دلخوشی من خانواده ام هستند همین و بس .

    • امید راد

      استادسفیعی کدکنی،استاد شهرام ناظری خداحفظشون کنه

    • ناشناس

      توی این مملکت دیگه هیچ دلخوشی برای کسی نمونده .

    • ناشناس

      نه دلخوشی کل ایران این افراد نیستند

    • احمد

      خدا حفظشون کن ،بهتر نقش ها را بازی کردن

    • سوخته دل

      انشاالله خانم والده سلامت باشن خدا براتون نگه داره منم به غیر از مادرم کسی را ندارم انشاالله خدا مادر بنده را هم حفظ کنه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        فالله خیر حافظا

      • ناشناس

        الهی آمین

    • ناشناس

      آهنگ سیمین غانم رو تو فیفا 23 استفاده کردن افتخار موسیقی ایران

    • آخرین سنگر سکوته

      داریوش ابی گوگوش هاید سیاوش قمیشی حمیرا خیلیای دیگه از این اسم هایی که اوردی بهترو معروفترن

    • زری

      چرااززبان هشتادمیلیون الکی حرف می‌زنی
      ایناکی هستندکه دلخوشی باشندادم پوچ

    • یاسمن

      دل خوشیمان فقط پول کی اینارو یادش مونده

    • ناشناس

      لطفاً از طرف خودت اظهار نظر کن بو ونبود ای افراد چه تاثیری در زندگی من و شما دارد

    • ناشناس

      احسنت به شما و نوع تفکرتون
      مادر ، مادر ، مادر و فقط و فقط مادر
      کسی که مادر داره ثروتمند ترین آدم دنیاست و کسی که نداره فقیرترین
      خدا مادر گرامیتون رو حفظ کنه

    • ناشناس

      😐😐😐

    • بیتا

      گوهر خیراندیش چرا نیست؟ عشق منه

    • بی نام مهران

      اینا دلخوشی حساب نمیشن
      دلخوشی یعنی زندگی خوب
      دلخوشی پدر و مادر
      دلخوشی زندگی در آمد نرمال که محتاج کسی نباشی راحت دراز یکشی بگی آخی ش
      دلخوشی بتونی در توان مالی داشته باشی دست چهور نفر بگری بفرستی خونه بخت..
      همه اینا یه طرف دلخوشی یعنی خداوند متعال
      دلخوشی خولی چیزهای مثبت تو جامعه
      در آخر ...
      همه اینها دلخوشی ند والسلام
      این عکسها بدرد گرفتاری .در آمد ناچیز و پیش خانواده شرمنده موندن چ مشکلی حل میکنه
      و السلام ....

    • ناشناس

      خدا برای خانوادشون نگهشون داره ولی دلخوشی ما مردم نیستن. ما انقد بدبختی داریم خودمون که دلخوشی هامون بیشتر از خوشحال کردن خانواده خودمون نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج