گیاهان دارویی
پزشکی

دکتر علیرضا محمدی، متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: این 5 راه حل به شما کمک می‌کند تا از ماده خاکستری مغزتان علیه پیر شدن محافظت کنید.

*قوی دست بدهید

این متخصص روانشناسی بالینی عنوان کرد: دست دادن قوی نشان دهنده قدرت شماست اما حواستان باشد که این موضوع نشان دهنده احتمال کمتر ابتلای شما به آلزایمر در آینده است.

وی در ادامه مطلب افزود: در واقع اگر قدرت دست شما زیاد باشد احتمال کمتری دارد که به آلزایمر دچار شوید.

محمدی اظهار کرد: برای اینکه قدرت خود را بسنجید می‌توانید دمبل هايی به وزن یک دهم وزن خودتان را در هر دست بگیرید و با آنها حرکت کنید اگر نتوانید 25 متر را با این وزنه ها در دست طی کنید یعنی احتیاج به تمرینات ورزشی دارید.

*به مغزتان شوک دهید

محمدی تصریح کرد: بعضی از انسان ها سورپرایز شدن را دوست دارند و بعضی نه، اما همیشه مغز انسان ها سوپرایز شدن را دوست دارند.

وی با بیان این  مطلب ادامه داد: تحقیقات نشان داده است قرار گرفتن در مقابل یک معما و حل یک مسئله می‌تواند مانع از تخریب پروتئین های خاص در مغز شود.

وی اظهار کرد: حل جدول کلمات مقاطع ذهن شما را به چالش می کشد، پس سعی کنید در کارتان هم تنوع ایجاد کنید وهم به حل مسائل کاری بپردازید.

*سبزیجات بخورید

این متخصص روانشناسی بالینی تصریح کرد بهترین کمک تغذیه ای که می‌توانید به مغزتان بکنید خوردن سبزیجات غنی از فولات و در کل خانواده ویتامین های B است.

وی در ادامه گفت: افزایش فولات در رژیم غذایی باعث کاهش ابتلا به بیماری های آلزایمر میشود.

وی اظهار کرد: برای همین بهترین کار این است که سبزیجات، ماهی، قهوه و زردچوبه را به رژیم غذایی اضافه کنید.

*مواظب سرتان باشید

محمدی تصریح کرد: هر گونه ضربه وارد شده به سر می تواند احتمال ابتلا به آلزایمر را در آینده بالا ببرد.

وی در ادامه گفت: حتی زدن ضربه با سر به توپ، هد زدن مهم ممکن است در آینده باعث افزایش احتمال ابتلا به فراموشی شود.

محمدی تاکید کرد: برای همین سعی کنید تا می‌توانید از سرتان در مقابل هر ضربه یا اتفاقی محافظت کنید.

* به طور منظم ماهی بخورید

این متخصص روانشناسی بالینی تصریح کرد: با مصرف ماهی به طور منظم می‌توانید احتمال ابتلای خودتان به فراموشی را در آینده 20 درصد کاهش دهید.

وی خاطرنشان کرد: تغییر شیوه زندگی و انتخاب یک شیوه زندگی مناسب می‌تواند احتمال ابتلا به فراموشی را در آینده تا 50 درصد کاهش دهد


نوشته شده در تاريخ یکشنبه نهم مهر ۱۳۹۱ توسط آخاله از منابع دیگر


 

شارژ ایرانسل

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا

دانلود

دانلود