آخرين به روز آوري سايت :پنجشنبه اول تیرماه ۱۳۹۶

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏ * سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ ** روز قدس، روز اسلام است



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


از پي ميره رو دنبه كه دنبه خوب مي جُنبه
ثروتمندان به مال فقرا چشم دوخته اند

آشنایی با آثار تاریخی گلپايگان در دوره سلجوقی

بی شک دوران اتابکان سلجوقی را می توان، عصر شکوفایی سرزمین پهناور جرباذقان (گلپایگان) نامید. وجود عالمان و شاعرانی همچون نجیب الدین جرباذقانی (صاحب دیوان اشعاری مشتمل بر ۲۰۰۰ بیت) ابن ماکولا عِجلی جرباذقانی و ابوشرف ناصح ابن ظفر جرباذقانی (مترجم تاریخ یمینی) و همچنین احداث بناهای باشکوهی ...


صداي ماندگار - ديه ولايتمون مثل اون قديما نيست - صداي دلنشين استاد محمدعلي سعيدي

بي هُمزبون ، عنوان شعر محلي گلپايگاني ، سروده و با صداي دلچسب استاد محمد علي سعيدي ، شاعر توانمند شهرمان كه در سال 1380 اجرا گرديده است . نكات قابل توجه اين سروده زيبا ، لهجه و گويش واقعي مردم شهر در دهه هاي گذشته ، اشاره به اصطلاحات و ضرب المثلهاي محلي ، يادآوري آنچه در گذشته وجود داشته و ديگر اثري از آن نيست و از همه مهمتر زنده نگه داشتن فرهنگ عامه شهر و اشاره به محصولات معروف هر منطقه و ناحيه است و يك اثر منحصر به فرد را در اين سروده خواهيد شنيد . حتما بشنويد


مسجد تاريخي حاج ملاعلي

شبستان تاريخي مسجد حاج ملاعلي با معماري زيبا در مرکز شهر گلپايگان در خيابان مسجد جامع واقع است اين بناي ارزشمند با قدمت ۲۰۰ ساله هم اکنون قابل استفاده و بازديد دوستداران ميراث فرهنگي مي باشد


بخ ، چي ، شي ؟ - اثر ماندگار استاد محمدعلي سعيدي

استاد سعیدی در اواخر دهه 70 شمسی با سرودن چند مجموعه شعر محلی با لهجه گلپایگانی تحولی شگرف در این گویش ایجاد کرد و سایت آخاله با افتخار به کمک استاد توانست تعدادی از آنها را آرشیو نماید تا به مرور در اختیار همشهریان فهیم خود قرار دهد











معلمي و هنر تسهيل‌گري

ارديبهشت فرهنگي‌ترين ماه سال است؛ زيرا علاوه بر روز معلم،روز کارگر،روز بزرگداشت سعدي، شيخ بهايي، شيخ صدوق، حكيم عمر خيام نيشابوري، شيخ كليني، فردوسي، روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي و برگزاري نمايشگاه بزرگ كتاب در اين ماه قرار دارد.

دکتر ابراهيم جعفري

 

 

 

بسمه تعالي
معلمي و هنر تسهيل‌گري
فرهنگيان شريف گلپايگان تا چه ميزان به ميراث فكري پائولو فريره وفادارند؟

معلم ساربان علم و عشق است           معلم میزبان علم و عشق است
معلم سایه بان معرفت ها                    خریدار دل بیدار عشق است
معلم شمع سوزان در محبت                 بسی او از خریداران عشق است
معلم را نباید برد از یاد                          مقام او مقام اهل عشق است

ارديبهشت فرهنگي‌ترين ماه سال است؛ زيرا علاوه بر روز معلم،روز کارگر،روز بزرگداشت سعدي، شيخ بهايي، شيخ صدوق، حكيم عمر خيام نيشابوري، شيخ كليني، فردوسي، روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي و برگزاري نمايشگاه بزرگ كتاب در اين ماه قرار دارد.
در ميان اين مناسبت‌ها، روز معلم از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.
ابتدا به روان تابناك استاد شهيد مرتضي مطهري درود فرستاده، به معلمان پاك نهاد و فرهيخته كه عاشقانه چون شمع فروزان مي‌سوزند و به محفل ديگران روشنائي مي‌بخشند، عرض ارادت مي‌نمايم.
هفته معلم فرصت گرانبهايي است تا به نقد و بررسي عملكرد آموزشي كساني كه در سنگر كلاس به رسالت خود در جهت بازنمودن غل و زنجيرهاي ذهني دانش آموزان و دانشجويان جامه عمل مي‌پوشانند، پرداخته شود.
خوشبختانه گلپایگان که از دیر باز به شهر ادب و فرهنگ مشهور بوده ، برخورداری از این ویژگی را مدیون پیشکسوتان فرهنگی،آموزش وپرورش و بخصوص معلمان است.
آموزش و پرورش ما این افتخار را داشته است تا  به لطف پیشینه درخشان علمی  خود (که نماد برجسته آن نقش آفرینی  دانشسرای مقدماتی  طی دهه های ۱۳۴۰،۱۳۳۰ و ۱۳۵۰ در تربیت معلم  بوده ) ،علاوه بر نواحی شهری و روستایی گلپایگان ،با اعزام معلمان مشتاق ،مناطق دوردست  ومجاور  را از  نجف آباد و منطقه فریدن و...  گرفته تا خمین و ... پوشش آموزشی بدهد.
خاطر نشان می سازم که دانشسرای مقدماتی گلپایگان یکی از مراکز علمی۱۱ گانه در ایران بود که در شهرستان قرار داشت و بقیه در مراکز استان ها مستقر بودند. در آن مقطع زمانی علاقمندان به تدریس و معلمی از شهر هایی نظیر ،نیشابور، اصفهان ،اراک، قم ، تفرش ،خمین،محلات ،  نجف آباد ،داران ،خوانسار و ...در شهر ما تحصیل می کردند. اغلب معلم های تاثیرگذار در مدارس و دبیرستان ها که همشهریان از آنها به نیکی یاد می کنند و متاسفانه برخی دعوت حق را لبیک گفته اند، فارغ التحصیل این دانشسرا بوده اند. تاسیس این نهاد آموزشی خدمت بزرگی بود که از حافظه تاریخی مردم ما محو نخواهد شد.
با این وصف در قرن بیست ویکم  لزوم بازنگری در فلسفه آموزش و پرورش در سطوح خرد و کلان احساس می گردد.
امروز  سازمان های معتبر جهاني نظير يونسكو، هدف آموزش و پرورش را در چهار سطح تعريف مي‌كنند:
اول: تربيت شهرونداني كه با حقوق و وظايف خود آشنا باشند و عضويت در نهادهاي اجتماعي و رفتارهاي دموكراتيك را بياموزند.
دوم: توانمندسازي دانش  آموزان، به طوري كه از لحاظ نظري و عملي قادر به برقراري ارتباط با محيط پيرامون خود باشند.
سوم: آموزش بر پايه خلاقيت باشد.
چهارم: نقد و تفكر انتقادي ، موضوعيت يابد.
در اين راستا آشنايي با تفكرات انديشمند برزيلي "پائولو فريره "ضروري است. او كه يك چهره انقلابي و مبارز بود و در مسير ترويج ديدگاه‌هاي خود نسبت به آموزش‌هاي رهايي بخش رنج تبعيد و دشواري‌هاي ناشي از آن را به جان خريد، زلزله‌اي در اركان آموزش و پرورش دولت‌هاي استبدادي و وابسته به استعمار ايجاد نمود.
فريره در كتاب معروف خود به نام «آموزش ستمديدگان» كه توسط مرحوم استاد احمد بيرشك ترجمه شده است، از تبديل «آموزش سكوت» يا «انفعال در برابر آموختن» به «هشيارسازي» يا "پرسشگري در آموختن "سخن مي‌گويد. به نظر او در مدارس جديد، شبكه‌هاي آموزشي "مبتني بر انقياد "جاي خود را به "آموزش مبتني بر مشاركت و نقد"مي‌دهند تا دانش آموختگان شان توانايي حل مسائل پيرامون خويش را بيابند.

وي به جاي واژه تفكر از تعمق استفاده كرده و ضمن انتقاد از آموزش و پرورش متداول مي‌گويد: «آموزش و پرورش تبديل به نوعي عمل ذخيره‌سازي شده است كه در آن دانش آموز ذخيره كننده و معلم ذخيره‌ سپار است و به جاي ارتباط دو جانبه، معلم مطالبی ارائه مي‌كند كه دانش آموز صبورانه آنها را دريافت، حفظ و تكرار مي‌كند».
اين مفهوم "بانك داري"در تعليم و تربيت است كه دامنه عمل براي دانش آموز تنها محدود به دريافت، پر كردن و ذخيره سازي اطلاعات مي‌باشد.
برخلاف روش بانكي، "روش طرح مساله" كه توسط فريره مطرح مي‌شود، مستلزم تبادل افكار و عقايد از طريق "گفتگو"است به گونه‌اي كه معلم و شاگرد هر دو در آموزش( نقادانه ) همراه يكديگرند و به اين ترتيب آنها به تفكر انتقادي درباره زندگي خود برانگيخته مي‌شوند.
از اين رو با يك بازنگري در آموزش‌هاي ارائه شده اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا آموزش‌هاي مخزني يا بانكي كه متكي بر محفوظات و معلومات انباشته شده است، توانايي پاسخگويي به ضرورت‌هاي گوناگون جهان پيش‌روي ما را دارند. آنچه متفكرانی نظير فريره را به طرح مباحثی چون «آموزش ستمديدگان» واداشته، از همين منظر قابل فهم است.
پائولو فريره بر اين اعتقاد است كه در دنياي جديد دانش آموز، دانشجو و .... با آموزش‌هايي كه ارائه مي‌شود، بايد توانمند شود و براي تحقق اين امر، بايد فرهنگ سكوت در كلاس شكسته شود، زبان ها گشوده و شجاعت اظهار نظر و ابراز عقيده در ميان دانش آموختگان ايجاد گردد.
هرگز فراموش نمي‌كنم در درس علوم كلاس پنجم دبستان زمان ما كه به نقش لاله گوش در تعيين جهت صدا اشاره شده بود، برادر اينجانب مطلب را براي من توضيح داد. در عين حال هنگامي كه معلم ما از بچه‌ها نقش لاله گوش را سوال نمود، هيچكس پاسخ نداد و من هم كه جواب آن را بلد بودم پس از دو سه بار پرسش معلم با ترس و لرز انگشت خود را بالا برده و پاسخ ايشان را دادم. زيرا در آن فضا معلم سالاري و فرهنگ سكوت حاكم بود.
بنابر اين كلاس در دوران كنوني كه عصر ارتباطات يكي از نام‌هاي آن است، بايد به مكاني براي گفتگو و آموزش‌هاي دوسويه تبديل شود. آموزش‌هايي كه طي آن هم آموزش دهنده (معلم) و هم آموزش گيرنده (دانش آموز) به صورت مداوم مي‌آموزند. معلم و دانش آموز چنان كه در بينش اسلامي ما نيز آمده است، "هر دو فراگيرنده‌اند "و مدرسه را به اجتماع پيوند مي‌دهند.
به همين دليل معلم بايد از نقش سنتي يعني انتقال معلومات از يك منبع معرفتي قدرتمند و داناي كل به مخازن ذهني دانش آموزان فاصله بگيرد و اين باور را در ذهن و ضمير خود نهادينه سازد كه بايد به روحيه "تسهيلگري" (Facilitation) مجهز گردد.
يك تسهيلگر (معلم) هرگز خود را بالاتر از مخاطب خود فرض نمي‌كند و مي‌كوشد تا با اعتماد به نفس بخشيدن به او فضايي خلق كند تا استعدادهاي بالقوه شكوفا گردد. بنابراين ايجاد فضايي از گفتگو (Dialouge)، مشاركت و همدلي لازمه كار معلمي درعصر جديد است.
جان كلام پائولو فريره، اين است كه يك تسهيلگر بايد مخاطبین خود را نسبت به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هايشان آگاه سازد. به عبارت ديگر آموزش و پرورش بايد در صدد باشد تا دانش آموزان به غايت‌ها و اهداف شان در زندگي برسند نه اين كه آنها را برسانند! فرق است ميان رسيدن و رساندن!
فراموش نكنيم كه انسان در شرايط مدرن به موجودي خودانديش تبديل شده كه همه چيز را در ظرف عقل و انديشه خود به محك تجربه و شناخت در مي‌آورد. بر همين اساس به جاي راه نشان دادن، راه انداختن مخاطب حائز اهميت است.
در روش آموزش قديمي، رابطه ميان معلم و شاگرد، رابطه اي يك سويه و عمودي  بوده و يادگيرنده در جايگاه پذيرنده‌اي منفعل قرار دارد. در حالي كه در شرايط جديد، آموزش فرآيندي براي كشف نيروهاي دروني و به فعليت رساندن قابليت‌هاي دانش آموز است. اين قاعده جز با برقراري روابطي دو سويه ميان معلم و دانش آموز و ترويج و نهادينه ساختن فرهنگ تسهيلگري قابل فهم نمي‌باشد.
اکنون جا دارد خاطراتي  را از دو تسهيلگر بزرگ  ذکر كنم كه امروز در ميان ما نيستند اما نام و راهشان باقي است.
1- در سال ۱۳۶۹ كه افتخار خدمتگزاري در سازمان جهاد سازندگي استان كردستان را داشتم، بنا شد به مناسبت دهه مباركه فجر جشنواره‌اي متشكل از هنرمندان، شاعران و چهره‌هاي فرهيخته روستایی كل كشور در سنندج برپا گردد. به همين مناسبت اينجانب مأمور شدم تا به تهران عزيمت و با جمعي از صاحب‌ نظران حوزه فرهنگ روستايي مذاكره و از آنها جهت حضور در جشنواره دعوت به عمل آورم. در جريان اين اقدام به صورت تصادفي در دانشكده ادبيات دانشگاه تهران با استاد بزرگوار مرحوم باستاني پاريزي مواجه شده و موضوع را با ايشان مطرح نمودم. اين معلم  دوست داشتنی ۵۰ الي ۶۰ دقيقه وقت گرانبهاي خود را به گفتگو با من اختصاص داد و در كمال آرامش تجربيات ارزنده اش را در رابطه با فرهنگ روستا مطرح ساخت. اين ديدار فراموش نشدني آنقدر دلپذير و زيبا بود كه هر وقت به ياد مي‌آورم، از هيچ واژه‌اي جز تسهيلگر براي آن انسان صميمي و دانشمند نمي‌توانم استفاده كنم. فرزانه‌اي مانند او تا اين حد بزرگي كرد و انسان  علاقمندی را مرهون لطف و صفاي خود قرار داد.
۲- در سال ۱۳۷۶ كه مراحل پاياني تدوين پايان ‌نامه كارشناسي ارشد خود را تحت عنوان «ارتباطات اجتماعي و توسعه پايدار» پشت سر مي‌گذاردم، براي آگاهي از نقطه ‌نظرات شادروان "دكتر حسين عظيمي "كه مراتب علمي او بر دانش پژوهان رشته‌هاي اقتصاد و جامعه‌شناسي آشكار است ، به ملاقاتش رفتم. از آنجا كه درگير فعاليت ديگري بود، از من خواست  تا در روزهاي آينده از طريق تلفن منزل با ايشان تماس بگيرم. تصور من ابتدا اين بود كه با توجه به مشغله فراوان و ... به صورت اشاره وكوتاه مرا راهنمايي كند. در حالي كه پس از تماس به مدت ۳۰ دقيقه ديدگاه هاي خود را مطرح ساخت كه در پردازش نهايي پايان‌نامه كارساز و روشنگر بود.
اختصاص  نیم ساعت زمان براي يك دانشجوي كارشناسي ارشد و  ابراز لطف اين اقتصاد دان انسان گرا آن هم به صورت تلفنی،برگ زريني از دفتر زندگي اينجانب را تشكيل مي‌دهد.

      نظیر خود نه بگذاشتند و بگذشتند        خدای عزوجل جمله شان بیامرزد

در پایان شایسته است که این مقاله را با دو جمله از معلم انقلاب دکتر علی شریعتی مزین سازم.

۱- ستایش گر معلمی هستم که چگونه اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه ها را

۲-اگر کسی بتواند معلم خوبی باشد ،خیانت کرده است اگر به کار خوب دیگری بپردازد ؛

چرا که معلمی مقام پیغمبری و تعلیم مقام خدایی است.

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر     یادگاری که در این گنبد دوار بماند

*******************************************

کلاس درس  دکتر شفیعی کدکنی استاد و شاعر که دانشجویانش عاشقانه و مشتاقانه  در کلاسش حاضر گردیده اند

درس معلم ار بود زمزمه محبتی       جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را

 

اين مطلب تاکنون 2129 بار مشاهده شده است.
مطالب مرتبط با دکتر ابراهيم جعفري

لزوم رویکرد اجتماعی و فرهنگی به مدیریت شهری
حال زمین خوب نیست (۲) - نکوداشت مهندس حسین عبیری گلپایگانی
چشم انداز پیشرفت گلپایگان از نگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی
طبیعت گلپایگان گنجینه گیاهان دارویی
نقش کتابخانه آیت الله محمدی در توسعه فرهنگی گلپایگان
پیرایه های ناسازگار با فرهنگ عاشورا
حاج صادق آهنگران ،حلقه ای میان عقل و عشق در دوران دفاع مقدس
یادکردی از محمد حسنین هیکل
هزار راه نرفته " نگاهی نو به ادای نذر در جامعه امروز "
طنز و تحولات اجتماعی
فردا برای خواندن دیر است
راز درخشندگی نوروز در جهان
نوسازی دبیرستان امام خمینی "ره" یا بازسازی هویت فرهنگی؟
حال زمين خوب نيست (۱)
آموزش ابتدایی و توسعه
با چشم کتاب بخوانیم نه با گوش!‏
مشابهت های اخلاقی نلسون ماندلا و دکتر معتمدنژاد
دغدغه رو به پایان یونسکو ،به مناسبت نمایشگاه مطبوعات
حدیث عشق در جهاد سازندگی (۲)
ديپلماسي ايراني از زير درخت سيب در نوفل لوشاتو تا بالكن هتل كوبورگ وين
یاد یاران -بدرقه بانوی با فضیلت و پرهیزكار - شادروان فخرالسادات سیدین (توكل)
حدیث عشق در جهاد سازندگی (۱)
فرصت طلایی مشارکت های مردمی در توسعه پایدار گلپایگان
میراث ماندگار استاد احمد جهانبخشی
ارتباطات مشارکتی ،چشم اندازی نو به مطالعات بومی در ارتباطات توسعه
بازتاب مطالب سایت آخاله در مطبوعات
گردشگری و کاهش فاصله فرهنگی
تيكن كجا؟ كاخ اليزه كجا؟
سهم سایت آخاله در بهداشت روانی همشهریان
تحقیقات مشاركتی حلقه گمشده توسعه علمی در ایران
تجدید عهد با دکتر معتمدنژاد
رسانه ؛ حافظ حرمت جامعه مدنی
"مطبوعات محلی" بستری برای شكوفایی استعدادهای بومی
با قاسمعلی فراست در میان "نخل های بی سر" (به اهتمام دکتر ابراهيم جعفري )
تونل های غزه سرای عشق و امید
عبور از جام بیستم ،فراتر از اشك ها و لبخندها
با فوتبال دوستان گلپايگاني از خندق هفده تن تا استاديوم هاي برزيل
ردپاي «سرمايه اجتماعي» و «حكمراني خوب» در مديريت شهري گلپايگان
آسیب شناسی تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها
معلمي و هنر تسهيل‌گري
نوروز زاینده سرمايه اجتماعي است
گلپايگان و توسعه پايدار
انقلاب کاست و حاج ابراهیم صحت
آخاله پاتوق همشهريان
آیین چراغ خاموشی نیست



نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيک:
سايت يا وبلاگ:
متن پيام:
تصوير امنيتي:


11:34   05 ارديبهشت 1393
هادی قربانی
با سلام و احترام خدمت استاد گرامی
مطالبی که عنوان فرمودید مانند همیشه انسان را جذب و مشتاق به ادامه می نماید تا جاییکه ساعتها و خستگی را حس نخواهیم کرد بیان شما از محیط اطراف بصورت موشکافانه و خیلی ملموس و حس شدنی توجه هر بیننده را جلب می کند . امیدوارم که در همه مراحل زندگی موفق و سربلند باشید

17:48   05 ارديبهشت 1393
مریم
بسیار زیبا و آموزنده بود ، شاد و پاینده باشید
پاسخ
شما هم موفق باشيد

11:4   06 ارديبهشت 1393
رضا براتی
استاد گرامی جناب آقای دکتر جعفري مطالب شما بسیار جالب و آموزنده می باشد امیدوارم که موفق باشید

22:10   08 ارديبهشت 1393
شهیدی
درآستانه روز معلم هستیم این روز بزرگ را به شما استاد گرامی تبریک میگویم ازمقاله اموزنده شما استفاده کردم.به امید روزی که چگونه اندیشیدن را بیاموزیم نه اندیشه هارا.موید باشید

10:42   10 ارديبهشت 1393
مهدی زنگوئی
ممتاز و نمونه شدن برای یکسال است، و ماندگار شدن برای یک عمر؛سلام بر معلمی که هر سال نمونه است و یک عمر ماندگار ، مطالب بسیار آموزنده و ما رو یاد قدیما انداخت ..... استاد یک خواهش دارم در صورت صلاحدید یه سری هم به سایت هیئت ما بزنین....
پاسخ
پيام شما براي استاد ارسال شد / با تشکر

17:54   10 ارديبهشت 1393
غلامرضا جمشیدی
با عرض سلام وادب \r ای معلم تو را سپاس : ای آغاز بی پایان ، ای وجود بی کران ، تو را سپاس .ای والا مقام ، ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی\r\r روزت مبارک

10:42   12 ارديبهشت 1393
حسین رضا آخرتی
با سلام احترام فراوان خدمت استاد ارجمند جناب آقای دکتر ابراهیم جعفری٬ مطالب ارزنده حضرتعالی از مصادیق تکیه کلام زیبایتان(آیین چراغ خاموشی نیست) میباشد و میتواند چراغ راه پویندگان علم و معرفت باشد.

10:45   12 ارديبهشت 1393
حسین رضا آخرتی
با سلام احترام فراوان خدمت استاد ارجمند جناب آقای دکتر ابراهیم جعفری٬ مطالب ارزنده حضرتعالی از مصادیق تکیه کلام زیبایتان(آیین چراغ خاموشی نیست) میباشد و میتواند چراغ راه پویندگان علم و معرفت باشد.

11:45   13 ارديبهشت 1393
علیرضا رستگاری
سلام...بسیار زیبا ودلنشین.در ضمن برادر بزرگوارتون هم چهارشنبه شب در شبکه 2 خیلی جذاب حرف زدن خصوصا موقع تعریف خاطره شاگردش که کمک کرده درس بخوونه و..........

10:56   15 ارديبهشت 1393
حسن فیضی
با سلام و احترام واقعا مطلب بسیار خوب و جذابی بود من خودم شاگرد استاد ارجمند دکتر جعفری هستم باور کنید تو هر کلاسی که با ایشان داریم درسهایی یاد میگیرم که تا بحال کسی به من یاد نداده است استاد عزیزم فقط با زبان بی زبانی میگویمخیلی خیلی دوستت دارم

0:20   19 ارديبهشت 1393
قادری
سلام حضور سرور گرامی جناب دکتر جعفری . ضمن تبریک هفته ی معلم ، بنده بعنوان عضو درجه دوم خانواده ی فرهنگی از زحمات جناب عالی در بالا بردن شان و مقام این عزیزان که همواره با کمترین انتظار در ارتقا" آموزش تلاش می کنند ، سپاس گزارم . اما نباید فراموش کرد که برنامه ریزیهای بیجا و سلیقه ای بعضی از مدیران ، باعث شده این عزیزان حتی در نظر دانش آموزان از درجه ی پایینی بر خوردار باشند . به هر حال جا دارد از همه ی عزیزانی که در راه سلامت فرهنگی جامعه تلاش می کنند قدردانی کرد . با تشکر

8:11   02 آذر 1393
احمد قربانی
جناب اقای دکتر جعفری باسلام باسلام به شما خانواده فرهنگی به احترام شما می ایستم وادای احترام می کنم امید وارم که بتوانیم بیشتر از این استاد استفاده کنیم

15:45   13 ارديبهشت 1394
احمد قربانی
باسلام خدمت دست اندر کاران سایت اخاله که اینگونه مجموعه ها را تهیه و در اختیار بینندگان قرار می دهند نمی دانم چه جمله ای برای تشکر استفاده کنم دوم خدمت اقای دکتر ابراهیم جعفری سلام و خسته نباشی می گویم واز اینکه با عشق علاقه و با صبر حو صله با بیانات ارزشمند خود در هر زمینه ای واقعا استادانه بیان می فرمایند تا ما استفاده کنیم تشکر می نمایم

14:40   19 ارديبهشت 1394
عليرضا عباسي گلپايگاني
باعرض سلام و ارادت خدمت استادعزيز و گرانقدر :مقاله شما بسيار آموزنده و مفيد نگارش شده است و نشانه دقت نظر و پويايي قلم جنابعالي ميباشد انشالله بيشتر بتوانيم ازمقالات ارزشمند.خوب و بسيار عالي حضر تعالي بهره مند گرديم.

15:34   20 ارديبهشت 1394
ابوالحسن اكبري
نامه من مي رود در كوي دوست
كاشكي من نامه خود بودمي
سلام جناب آقاي دكتر ابراهيم جعفري
بسيار خوشحالم از اينكه براي اولين بار سايت شما را مي بينم ،مطالب ارزنده اي دارد ، اين مهم به همت و تلاش وذوق همراه با عشق بدين مرحله رسيده است
انشاالله موفق و سلامت وشاد باشيد.
ابوالحسن اكبري

10:5   22 ارديبهشت 1394
ابراهيم جعفري
اين مقاله با اختصار امروز سه شنبه(22/2/1394) در صفحه "گفته ها و نوشته ها" در روزنامه اطلاعات به چاپ رسيده است.

18:33   11 ارديبهشت 1395
saeed
با سلام وعرض تبريك به مناسبت روز معلم خدمت اساتيد محترم به ويژه استاد جعفري و همچنين مسئول سايت آخاله جناب آقاي نيكنامي همواره موفق باشيد
پاسخ
سلام . از لطف شما ممنونم

آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


آب و هوا

پیام های کلی سایت

تماس با ما


كليه حقوق براي پديد آورندگان 
.:: آخاله ::. محفوظ است. | طرح و اجرا : توحيد نيكنامي   | به روز رسانی محتوایی : محمود نيكنامي  
 | .Copyright © 2003-2012 Akhale.ir. All Rights Reserved
|
 | Powered By Tohid Niknami | E-Mail :
Akhale . com @ gmail . com |