آخرین به روز آوری سایت چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳

گلها و سبزیجات بهاری در ارتفاعات گلپایگان -موسیر ، لاله ، مرزنجوش ، شوید



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد...



دارو درمانی دربیماری های التهابی آرتریت روماتویید و نقرس


پوشاک (برند)


یادی از گلپایگان - استاد سعیدی


ویدئوی مناره سلجوقی گلپایگان

مناره سلجوقی گلپایگان که از آن به عنوان بلندترین مناره آجری نام می برند ، گویی امتداد پیشینه کهن این خطه را برابر دیدگان هر هنر دوستی آشکار می کند این بنا که به عنوان بلندترین مناره آجری سلجوقی قرن پنجم هجری قمری ایران از آن یاد شده با قدمتی حدود 900 سال همچنان در برابر عوامل طبیعی زلزله، باد، باران، سرما و گرما سرفراز برجای مانده است.


خانه ها و کوچه باغ های دیدنی حسن حافظ


مسجد تاریخی حاج ملاعلی

شبستان تاریخی مسجد حاج ملاعلی با معماری زیبا در مرکز شهر گلپایگان در خیابان مسجد جامع واقع است این بنای ارزشمند با قدمت 200 ساله هم اکنون قابل استفاده و بازدید دوستداران میراث فرهنگی می باشد











شهردار گلپایگان : مخالف جانمایی جدید پایانه مسافربری نیستم
[7 بهمن 93]

مخالف جانمایی جدید پایانه مسافربری نیستم شهردار گلپایگان گفت: مخالف جانمایی جدید پایانه مسافربری نیستم، بلکه مخالف نادیده گرفتن حقوق مردم گلپایگان و از بین رفتن بیت‌المال هستم. خبرگزاری فارس: مخالف جانمایی جدید پایانه مسافربری نیستم محمود بخشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گلپایگان به چالشی که بین اعضای شورای اسلامی شهر گلپایگان و شهرداری گلپایگان بر سر احداث ترمینال جدید و یا تکمیل ترمینال مسافر‌بری فعلی است، پرداخت و اظهار کرد: از 25 سال پیش قرار شد ترمینالی در شهر گلپایگان احداث شود و در آن زمان مکان فعلی دانشکده فنی و مهندسی برای آن تعیین شد و حدود 50 درصد از ساختمان‌های آن نیز ساخته شد. وی با بیان اینکه بنا بر پیشنهاد وزیر ‌علوم وقت قرار شد شعبه‌ای از دانشگاه شریف در گلپایگان فعالیت کند، اضافه کرد: مسئولان شهرستان آن زمان که به دنبال مکانی برای دانشگاه بودند ساختمان نیمه‌کاره ترمینال را از شهرداری خلع ید کردند و به وزارت علوم سپردند. شهردار گلپایگان تصریح کرد: در دوره دوم و سوم شورای اسلامی شهر گلپایگان بنا بر مؤلفه‌هایی مانند زمین رایگان و مناسب‌، دسترسی به معابر اصلی شهر، دسترسی به حمل و نقل عمومی، سازگاری با کاربری‌های شهری، دسترسی به تاسیسات زیربنایی، بررسی اثرات زیست محیطی و عدم تداخل در حوزه خدمات شهر‌های مجاور و بر اساس مطالعات طرح جامع شهر گلپایگان قطعه زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع و زیربنایی حدود 5 هزار متر مربع در کنار پارک جنگلی برای ساخت پایانه مسافر‌بری در نظر گرفتند. وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث پایانه مسافر‌بری گلپایگان از دوره سوم شورا آغاز شده است، افزود: ساخت پایانه مسافر‌بری در کنار پارک جنگلی به پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر، شورای سازمان حمل و نقل همگانی و شورای ترافیک آغاز شد. بخشی تاکید کرد: در بودجه سال جاری مبلغی تعیین‌‌‌ و برای ‌ادامه ساخت پایانه مسافر‌بری در نظر گرفته شد و اعضای شورای اسلامی دوره چهارم با آن مخالفت کردند و عملا عملیات اجرایی آن از آغاز امسال متوقف شده است. شهردار گلپایگان با بیان اینکه حدود 50 درصد عملیات اجرایی پایانه مسافر‌بری تا‌کنون انجام ‌شده و بیش از یک میلیارد تومان از بودجه عمرانی و بیت‌المال تا این لحظه ‌صرف احداث این مکان شده است، ادامه داد: شهرداری مجری مصوبات شورای شهر است و هزینه صرف شده در این پروژه از محل عوارضات دریافتی از مردم شهر ‌گلپایگان بوده و ریالی از اعتبارات دولتی برای آن صرف نشده است. وی گفت: برخی از رسانه‌ها با بزرگ‌نمایی سعی در ایجاد اختلاف بین شورای شهر و شهرداری کرده‌اند و با این موضوع چالشی برخورد کرده‌اند. بخشی به دلایل موافقت شهرداری با مکان پایانه مسافر‌بری اشاره و اظهار کرد: شهرداری با جا‌نمایی جدید احداث پایانه مسافر‌بری مخالف نیست، بلکه با از بین رفتن بیت‌المال و نادیده گرفتن حق مردم گلپایگان مخالف است. وی ادامه داد: این مکان بر اساس نظر کارشناسان و گروهی که در آن زمان دارای مسئولیت بوده‌اند، جانمایی شده است و بر اساس قانون شهرداری، شهرداری حق ندارد خارج از محدوده قانونی ریالی هزینه کند. شهردار گلپایگان تصریح کرد: با توجه به اینکه 50 درصد از عملیات اجرایی پایانه مسافر‌بری انجام شده بهتر ‌است این پروژه به پایان بر‌سد و ناوگان حمل و نقل عمومی در آنجا مستقر و به مردم خدمت‌رسانی کنند اگر این امر با مشکلاتی مواجه بود تغییر کاربری داده و استفاده دیگری شود و این امر بهتر از آن است که ساختمانی نیمه‌کاره رها شود. وی با بیان اینکه در برخی جلسات شهرستان نظرات غیر‌کارشناسی در مورد پایانه مسافر‌بری داده می‌شود، افزود: انتخاب مکانی حد فاصل گلپایگان و گوگد که برخی افراد مطرح کرده‌اند، دارای مشکلاتی مانند تغییر کاربری زمین زراعی به غیر است و بر اساس قوانین تغییر کاربری از کشاورزی به غیر‌کاری غیر‌موجه است. -

اين مطلب تاکنون 2146 بار ديده شده است.

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيک:
سايت يا وبلاگ:
متن پيام:
تصوير امنيتي:



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


آب و هوا

پیام های کلی سایت

تماس با ما


كلیه حقوق برای پدید آورندگان 
.:: آخاله ::. محفوظ است. | طرح و اجرا : توحید نیكنامی   | به روز رسانی محتوایی : محمود نیكنامی  
 | .Copyright © 2003-2012 Akhale.ir. All Rights Reserved
|
 | Powered By Tohid Niknami | E-Mail :
Akhale . com @ gmail . com |