به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، علیرضا اختری پیش از ظهر امروز در جلسه جامعه ایمن شهرستان گلپایگان که در فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کمبود امکانات و رکود اقتصادی، فرهنگسازی حوادث ترافیکی در مردم اثرگذار خواهد بود همانگونه که در سالهای اخیر استفاده از کمربند ایمنی در خودرو سواران شهرستان به یک فرهنگ تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه برخی راههای شهرستان گلپایگان در ردیف اعتباری قرار نگرفتهاند، تصریح کرد: با وجود اینکه پیچ گدار سرخ در مسیر موته – گلپایگان خطرساز است، ساماندهی نشده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی گلپایگان با اشاره به اینکه بیش از 100 نقطه حادثهخیز در راههای مواصلاتی استان اصفهان شناسایی شده است، اظهار داشت: رانندگان در پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی نقش مؤثر دارند اما برخی خودرو سواران با سرعت بیش از حد در جادههای مواصلاتی شهرستان عامل اصلی تصادفات مرگبار هستند.
اختری با بیان اینکه تعداد وسایل نقلیه در شهرستان گلپایگان از ده سال گذشته تاکنون 10 برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: در ایمنسازی جادهها و اجرای قانون ایمنی راهها سه مثلث اداره راه و شهرسازی، پلیسراه و خودرو سوار دخیل هستند.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات اداره راه و شهرسازی گلپایگان نسبت به سایر ادارات شهرستان افزایش نداشته است، گفت: روکش آسفالت در هر کیلومتر 120 میلیون تومان هزینه برای اداره راه و شهرسازی در بر داشته است در صورتی که اعتبارت تملک دارایی یکمیلیارد و 410 میلیون تومان بوده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی گلپایگان با بیان اینکه برخی ادارات وظایف خود را نسبت به جامعه ایمن شهرستان انجام نمیدهند و باید نقش هر اداره در ایمنسازی جادههای شهرستان مشخص شود، بیان داشت: فرهنگ سرعت در حد مجاز باید در بین رانندگان در راههای مواصلاتی نهادینه شود.
اختری با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن باید در خصوص ایمنسازی و عریض بودن جادههای روستایی اقداماتی را انجام دهد؛ خاطر نشان کرد: شهرستان گلپایگان نیاز به کمربندی در جادههای درونشهری و برونشهری دارد و باید یکی از خیابانهای شهر گلپایگان به صورت پایلوت به جامعه ایمن تبدیل شود.